רה"מ נפגש עם פומפאו: "מתמודדים כל העת עם התוקפנות האיראנית"

בפתח הפגישה עם שר החוץ האמריקני בליסבון, הצהיר נתניהו כי "הנושא הראשון, השני וגם השלישי שאעלה בדיונים - הוא איראן. טהראן ממשיכה לנסות לתקוף אותנו, ארה"ב משמעותית במאבק הזה"

זמן צפייה: 02:11

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (רביעי) עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, בליסבון בירת פורטוגל. בפתח הפגישה של השניים, הצהיר נתניהו: "הנושא הראשון, השני וגם השלישי שאעלה בדיונים - הוא איראן".

נתניהו אמר כי "הנשיא טראמפ הפעיל מדיניות עקבית של לחץ על איראן, והיא עדיין מנסה לתקוף אותנו משלל מקומות באזור. אנחנו עוסקים כל העת בהתמודדות עם התוקפנות הזו, וארה"ב היא משמעותית בהתמודדות הזו. שיתוף הפעולה הישראלי-אמריקני הוא הכרחי למאמץ הזה, שמשרת את המטרות של מדינות רבות באזור".

עוד בחדשות 13:

נתניהו: "אין סיבה לעזור למשטר האיראני – יש להגביר את הלחץ"

בכיר בפנטגון: יש אינדיקציות שאיראן עלולה לבצע פעולה אגרסיבית

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בליסבון
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בליסבון | צילום: קובי גדעון /לע''מ

"אני מודה לך מאוד על ההצהרה מטעם מחלקת המדינה, על כך שההתנחלויות הן לא בלתי חוקיות" פנה נתניהו לפומפאו. "אני חושב שבניגוד לדעה הרווחת, זה דווקא מקדם את תהליך השלום, כי על השלום להיות מבוסס על אמת ולא על שקר. אנו מחויבים לקדם את השגשוג, הביטחון והשלום באזור. אני מאמין שהשיחה הזאת, ושיחות נוספות שעוד יהיו, יעשו בדיוק את זה".

ממשרד החוץ האמריקני נמסר לאחר הפגישה כי "פומפאו ונתניהו חזרו ואישרו את הכוח והחשיבות של היחסים הבילטרליים בין ארה"ב וישראל. שר החוץ ורה"מ דנו על ההשפעה הלא יציבה של איראן על האיזור, על החשיבות של שיתוף פעולה כלכלי עם שותפות אזוריות ועל הביטחון של ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בליסבון
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בליסבון | צילום: קובי גדעון /לע''מ

נתניהו התייחס לאיום מצד איראן גם כשהיה בדרכו לליסבון. "אין סיבה לעזור למשטר האיראני - אלא להגביר את הלחץ", הצהיר ראש הממשלה בהתייחס להפגנות המתחוללות באיראן ובעיראק. "איראן תכננה כבר להשתלט על המזרח התיכון ועכשיו הם במגמת התכווצות וצריך להגביר את המגמה הזו".

עוד הוסיף נתניהו כי הוא "מנהל קשר רציף עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בנושא איראן. העמדה שהמלצתי לו לנקוט מהתחלה היא של לחץ תקיף ותיאום מבצעי מודיעיני איתנו. הוא עושה את זה, זה נותן את אותותיו בלחץ גדול על איראן שמביא לכך שהמשאבים של איראן מתחילים להיות מתוחים כשהיא מנסה להגדיל את ההשפעה שלה באזור. הבעיות הכלכליות האלה יוצרות בעיות פוליטיות בעיראק וגם באיראן. יש כר נרחב להחליש את איראן וזה היעד שלנו. טראמפ רצה לצאת מסוריה ולשמחתי לא יצא משם, והיום הפריסה של ארה"ב בסוריה יותר טובה לישראל".