נגיף הקורונה: מקרה מוות בפיליפינים - לראשונה מחוץ לסין

ארגון הבריאות העולמי אישר כי נקבע מותו של גבר בן 44 במדינת האיים האסיאתית לאחר שנדבק בנגיף הסיני. מניין ההרוגים בסין עלה ל-304 בני אדם וכ-15 אלף מאובחנים כחולים בווירוס

זמן צפייה: 11:26

הנגיף הסיני: גבר בן 44 בפיליפינים מת הלילה (ראשון) מהידבקות במחלת הקורונה. על פי הודעת ארגון הבריאות העולמי, מדובר במקרה מוות ראשון מהווירוס מחוץ לסין. במקביל, מניין ההרוגים בסין עלה ל-304 בני אדם, ומספר הנדבקים עומד על כ-15 אלף אנשים ב-25 מדינות שונות.

אמש הודיעו משרדי הבריאות והפנים על שורת הגבלות והחמרות שמטרתן למנוע את כניסתו של הנגיף לישראל. שר הבריאות יעקב לצמן פרסם היום שתי הוראות חדשות: הראשונה מאפשרת לרשות האוכלוסין לסרב את כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל, ושהו בסין ב-14 הימים האחרונים, זאת בהמשך להפסקת הטיסות הישירות לסין וסגירת המעברים היבשתיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרחובות הריקים בסין הנגועה – והבידוד בישראל • תיעוד מיוחד

ההגבלות יוחמרו: מי ששב מסין לישראל – יחוייב בבידוד לשבועיים

בהלה בנתב"ג: עשרות נוסעים מסין נחתו – וגורשו

A Security Officer In A Protective Mask Checks The Temperature Of A Passenger Following The Outbreak Of A New Coronavirus, At An Expressway Toll Station On The Eve Of The Chinese Lunar New Year Celebrations, In Xianning
בדיקת עוברים ושבים בסין | צילום: רויטרס

בנוסף יפורסם בשעות הקרובות צו שיחייב את תושבי ישראל ששהו בסין ב-14 יום האחרונים לשהות בבידוד ביתי עד חלוף 14 יום ממועד עזיבתם את סין. עד כה, אזרחים שחזרו מסין יכלו לבודד עצמם באופן וולנטרי, אולם לא היה חוק שמחייב אותם לעשות כן.

"אנו ממשיכים לנקוט בצעדים מהותיים בנוגע למניעה ככל הניתן של כניסתו של נגיף הקורונה לישראל", אמר ליצמן, "על אזרחי ישראל לפעול במשנה זהירות ולנהוג על פי הוראות אנשי המקצוע במשרד הבריאות, המתואמות עם המלצות ארגון הבריאות העולמי. עצירת כניסה ישראלית של מי ששהו בסין ואינם תושבי ישראל וכן שהייה בבידוד ביתי לכל מי שחוזר מסין, הן פעולות הכרחיות שמשמעותן מניעת תחלואה אפשרית. בנוסף נדאג לכך שמי ששוהה בבידוד בית יקבל פיצוי באמצעות דמי מחלה או חופשה".

Funeral Parlour Staff Members In Protective Suits Help A Colleague With Disinfection After They Transferred A Body At A Hospital, Following The Outbreak Of A New Coronavirus In Wuhan
צילום: רויטרס

"אנו מודעים לכך שלא ניתן למנוע את כניסת הנגיף לארץ אך פועלים לדחיית המועד ככל הניתן ולהכלה של הימצאותו בארץ", אמר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, "על ציבור השבים מחו"ל לנהוג באחריות ציבורית בהתאם להנחיות המשרד על מנת להבטיח את שלומם ואת שלום הציבור כולו".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב דיון רב משתתפים בנוגע להיערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה. בדיון ישתתפו שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים, בהם שרי הבריאות, האוצר, החוץ וכן גם ראש המל"ל, מנהל המכון הביולוגי, מנהל רשות האוכלוסין, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, מנכ"ל מד"א, ועוד.

ילדה בתחנת הרכבת בהוואן שבסין
ילדה בתחנת הרכבת בהוואן שבסין | צילום: רויטרס

במקביל, ארצות הברית הכריזה על מצב חירום בשל התפרצות הנגיף הסיני, והודיעה כי תאסור על כניסת זרים שביקרו בסין במהלך השבועיים האחרונים. כמו כן, אזרחים אמריקנים שישובו ממחוז חוביי יושמו בבידוד במשך 14 ימים. כמו כן, חברת הטכנולוגיה "אפל" הכריזה כי היא סוגרת את כל החנויות שלה בסין עד ל-9 בפברואר.