השופטים אישרו: פרקליטי רה"מ יקבלו חומרי חקירה נוספים

אחרי שעורכי דינו של נתניהו ביקשו לקבל לידם ראיות מהתיק שעליהן מוטל חיסיון, בית המשפט קיבל את הבקשה באופן חלקי - כך שבתוך כשבוע תיאלץ הפרקליטות להעביר לידם חלק מהמסמכים

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל הערב (שלישי) באופן חלקי את בקשתם של פרקליטי נתניהו, שדרשו לקבל לידם חומרי חקירה נוספים מהתיקים בהם מואשם ראש הממשלה. כעת, על הפרקליטות - שטענה בעבר בתוקף כי הצדדים קיבלו את כל החומרים אותם ביקשו, לבצע את הוראת השופטים בתוך שבעה ימים ולהעביר לעורכי הדין חלק מהמסמכים.

מהפרקליטות הובהר בתגובה להחלטה: "בדבר רוב רובו של החומר שהתבקש על ידי הנאשמים - בית המשפט קיבל את עמדת התביעה לפיה לא מדובר בחומר חקירה שיש בו כדי לסייע להגנת הנאשמים. כמו כן, בית המשפט לא מצא להתערב בהחלטת התביעה לאפשר עיון במשרדיה בחומרים רגישים. בית המשפט קבע כי חלק קטן מהחומרים שהתבקשו על ידי הנאשמים יועבר לידם. יודגש כי חלק מחומרים אלה כבר נמצאים בידי ההגנה. ביחס לחלק אחר של החומרים, שהתביעה סברה שיש לסווגם כפנימיים - התביעה תלמד את החלטת בית המשפט".

כאמור, בחודש שעבר הפרלקיטות הוציאה הודעת הבהרה שבה הצהירה כי נתניהו ואלוביץ' קיבלו את כל חומרי החקירה בתיק 4000, וטענה: "לא זו בלבד שליבת חומר החקירה הועברה לידי הנאשמים עוד טרם קיום השימועים בתיק, אלא גם כל חומר החקירה המצוי בידיה הועבר לעיונם על פי דין, ולא אחת - הועבר לנאשמים אף מעבר לכך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניסנקורן לאיסמן: תוכל לכהן כפרקליט המדינה למרות אמירותיך

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר נדבק בקורונה

דוהרים לבחירות: הערב – גנץ ימסור הצהרה מיוחדת

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רויטרס

אז, נתניהו ואלוביץ' הואשמו כי הם "מבקשים להפוך את היוצרות ולהקדים את הדיון", זאת באמצעות הליך שאינו מיועד לכך. "הנאשמים מבקשים מבית המשפט לקבל כעובדה הנחות עובדתיות שונות שהם העלו, כאילו אלה כבר הוכחו בבית המשפט. הפרקליטות חולקת על הנחות עובדתיות אלה, שאינן משקפות את המציאות".

בפרקליטות הסבירו כי בכל שלב נענו בקשותיהם של השניים לאיתור חומרים כאלה ואחרים, כך ש"לטענות המבקשות להטיל דופי בדרך פעולת רשויות אכיפת החוק, אין כל בסיס".