ניסנקורן לאיסמן: תוכל לכהן כפרקליט המדינה למרות אמירותיך

שר המשפטים נפגש עם פרקליט המדינה המיועד, הבהיר לו כי התבטאויותיו בעבר כלפי נשים אינן מקובלות, אך לא מונעות ממנו לכהן בתפקיד. יו"ר נעמת: לא לאשר את המינוי עד שתיערך בדיקה מקיפה

זמן צפייה: 02:54

שר המשפטים אבי ניסנקורן נפגש היום (שלישי) עם פרקליט המדינה המיועד, עורך דין עמית איסמן. ניסנקורן התייחס לאמירות בעלות אופי מיני בלתי הולם שאמר איסמן והבהיר כי הן אינן מקובלות. שר המשפטים מעוניין להביא את מינויו לאישור ביום ראשון.

"ניסנקורן הדגיש כי אמירות מסוג זה אינן מקובלות ואין להן כל מקום בשיח הציבורי והמקצועי", נמסר מטעמו של שר המשפטים. "בעניין זה ציין השר את חוות הדעת של ועדת האיתור שבחנה את הנושא בכובד ראש, וסברה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני 6 ו-12 שנים, אינן מאפיינות את עבודתו והתנהלותו של איסמן, וכי במכלול נסיבות העניין, אינן עולות לכדי פגם נורמטיבי המונע ממנו לכהן כפרקליט המדינה. עו"ד איסמן הביע בפני השר צער עמוק על הדברים שנאמרו, כפי שעשה גם בפני ועדת האיתור, לקח אחריות על מעשיו והתחייב לפעול לשמירה על שיח מכבד במסגרת תפקידו ובכלל".

פרקליט המדינה המיועד עמית אייסמן ושר המשפטים אבי ניסנקורן | צילום: חדשות 13

עוד שוחחו השניים על האתגרים העומדים בפני מערכת אכיפת החוק. "איסמן הדגיש את הסכמתו בעניין חשיבות עצמאות שומרי הסף והבהיר כי יעבוד על מנת לייעל ולחזק את המערכת", נמסר.

זמן קצר לפני הפגישה, קראה יו"ר נעמת חגית פאר במכתב ששלחה לשר המשפטים שלא לאשר את המינוי עד אשר תיערך בדיקה מקיפה בדבר ההתבטאויות והתנהגותו של איסמן כלפי נשים: "למותר לציין כי מהפרסומים בעניין עלו טענות לכאורה כי התלונות לא נבדקו באופן יסודי דיו. דבר שהוא חמור בכלל וחמור שבעתיים כשמדובר במי שנושא תפקיד ברשויות אכיפת החוק.זאת ועוד, בימים אלה של משבר הקורונה והקשיים המיוחדים אותם חוות נשים, ובכלל זה עליה בשיעור עבירות אלימות ועבירות מין נגד נשים, יש חשיבות יתירה למנות לתפקיד כה חשוב וכה רגיש זה אדם המביא עימו תרבות ארגונית מכבדת נשים ולא מקטינה ומשפילה אותן".

"במדינת ישראל ישנם מספיק פרקליטים ופרקליטות מצוינים אשר לצד כישוריהם המשפטיים מביאים גם תרבות ארגונית מכבדת נשים ותואמת למאה ה-21", הוסיפה. "לאור האמור, אני פונה אליך בבקשה שלא למנות את עו"ד איסמן לתפקיד פרקליט המדינה, בטרם תערך בדיקה מקיפה באשר להתנהגותו והתבטאויותיו ביחס לנשים".

עו''ד עמית אייסמן | צילום: חדשות 13

כאמור, אתמול הודיעה ועדת האיתור כי היא ממליצה פה אחד על מינוי איסמן לתפקיד פרקליט המדינה. וכך נכתב בהחלטת הוועדה: "עו"ד אייסמן הוא בעל ניסיון רב שנים בפרקליטות המדינה, ובשנים האחרונות מילא תפקידים בכירים ביותר בארגון. הוא זכה להמלצות מצוינות מצד בכירי מערכת המשפט. כולם עמדו על מעלותיו המקצועיות והאישיות, והדגישו כי מדובר לשיטתם במועמד ראוי ביותר לתפקיד פרקליט המדינה".

"בהופעתו המרשימה בפני הוועדה, ניכרה היכרותו המעמיקה של אייסמן עם מערכת אכיפת החוק ועם המערכת הממשלתית בכללותה", הוסיפה הוועדה. "הוא הציג משנה סדורה ומפורטת להתמודדות עם האתגרים הניצבים היום בפני מערכת אכיפת החוק, וכן הציג חזון של שקיפות ציבורית ופתיחות לביקורת".

באשר להתבטאויותיו הבעיתיות, בהחלטת הוועדה נכתב כי הצוות "בחן בכובד ראש את ההליך המנהלי שהתנהל בעניינו ושמעה את התייחסותו לדברים. הוועדה השתכנעה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני שנים רבות, אינן מאפיינות את עבודתו ואת התנהלותו. אייסמן הביע צער עמוק על הדברים ולקח אחריות על מעשיו".