הפרקליטות לביהמ"ש: כל חומרי החקירה הועברו לנאשמים בתיקי רה"מ

המדינה דחתה את הטענות כי לא העבירה את כל המידע שהיה ברשותה ותקפה את נתניהו ואלוביץ': "מנסים להפוך את היוצרות – טענות שמבקשות להטיל דופי בדרך פעולת רשויות אכיפת החוק ואין להן בסיס"

זמן צפייה: 01:13

הפרלקיטות הוציאה הערב (רביעי) הודעת הבהרה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שבה הצהירה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן שאול אלוביץ' קיבלו את כל חומרי החקירה בתיק 4000 שבו הואשמו - זאת בניגוד למה שטענו עורכי דינם של השניים.

בהודעת הפרקליטות נכתב כי "לא זו בלבד שליבת חומר החקירה הועברה לידי הנאשמים עוד טרם קיום השימועים בתיק, אלא גם כל חומר החקירה המצוי בידיה הועבר לעיונם על פי דין, ולא אחת - הועבר לנאשמים אף מעבר לכך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבינט הקורונה התכנס; כ"ץ דרש לפתוח חנויות ומספרות ביום א'

האפיפיור פרנציסקוס: "יש לאשר איחוד אזרחי לזוגות חד מיניים"

הקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות אושרה – יו"ר הכנסת ביטל אותה

שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ' | צילום: ללא קרדיט

נתניהו ואלוביץ' הואשמו כי הם "מבקשים להפוך את היוצרות ולהקדים את הדיון", זאת באמצעות הליך שאינו מיועד לכך. "הנאשמים מבקשים מבית המשפט לקבל כעובדה הנחות עובדתיות שונות שהם העלו, כאילו אלה כבר הוכחו בבית המשפט. הפרקליטות חולקת על הנחות עובדתיות אלה, שאינן משקפות את המציאות".

בפרקליטות הסבירו כי בכל שלב נענו בקשותיהם של השניים לאיתור חומרים כאלה ואחרים, כך ש"לטענות המבקשות להטיל דופי בדרך פעולת רשויות אכיפת החוק, אין כל בסיס".

נתניהו ואלוביץ'
נתניהו ואלוביץ' | צילום: רויטרס

סנגורי ראש הממשלה מסרו בתגובה להודעת הפרקליטות כי "תשובת הפרקליטות תמוהה. איך ניתן לטעון ברצינות שהפרקליטות העבירה מזמן את כל המסמכים, כאשר רק היום הועברו לסנגורים, לראשונה, עשרות מסמכים שהיו חסרים? המידע שסנגורי ראש הממשלה ביקשו, ובפרקליטות ממשיכים להסתיר - הוא הכרחי ובסיסי. כך, לדוגמה, דרשו הסנגורים שהפרקליטות תציג את אישור היועץ המשפטי לממשלה שמאשר פתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה - אישור שמתחייב מתוקף חוק יסוד הממשלה - אלא שהפרקליטות מסרבת להציג אישור זה. בלי גילוי כלל החומר - קיים חשש אמיתי שלא יהיה ניתן לנהל משפט הוגן".

בתחילת החודש קיבלו פרקליטיו של נתניהו הארכה של 40 יום בהגשת התשובה לכתב האישום, זאת לאחר שמוקדם יותר באותו היום הגישו לבית המשפט בקשה לדחות את מועד הגשת התשובה. כעת, על צוות ההגנה להציג את תשובתם עד לתאריך 29 בנובמבר - ולא עד ה-18 באוקטובר כפי שנדרשו לכך בתחילה.

הסיבה שפרקליטיו של נתניהו ביקשו דחייה, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, היא משום שבית המשפט עדיין לא החליט אם להעביר אל צוות ההגנה חומרי חקירה נוספים. דחייה אפשרית שכזו יכולה להשפיע על ההליך כולו ולדחות את תחילת שלב ההוכחות.