אחרי דיון אחד: עו"ד יוסי שגב יוחלף ולא ימשיך לייצג את נתניהו

לאחר שננזף על ידי השופטת בדיון שנערך היום, בשל התחלופה הגבוהה בצוות ההגנה של רה"מ - עורך הדין שנכח בביהמ"ש לא יופיע בו שוב • רעיון חדש של רה"מ: מקורבו יחתום ערבות על שכר עורכי דינו

זמן צפייה: 03:14

לאחר שהשופטת רבקה פרידמן פלדמן נזפה בעורכי הדין של רה"מ נתניהו על כך שצוות ההגנה שלו מתחלף בתדירות גבוהה – עורך הדין שהופיע היום בדיון, יוסי שגב, יתחלף. הוא לא יופיע שוב בבית המשפט וגם לא צפוי להמשיך להיות בצוות ההגנה, זאת כיוון שלא הוסדר המימון שלו במהלך הייצוג. לכן, נותר כרגע רק עמית חדד. דוברו של רה"מ מכחיש את הידיעה הזו.

לפי החלטת השופטת, החל מינואר 2021 הדיון יתנהל שלוש פעמים בשבוע. נשאלת השאלה האם השופטים יחייבו את נתניהו להתייצב, או האם הוא ירצה להתייצב בעצמו על מנת להיישיר מבט לחלק מהעדים - שלמה פילבר, ניר חפץ, ארי ארו. אם יהיה מצב שרה"מ ינכח בדיונים – היועמ"ש ידרש שוב לסוגייה מאוד משמעותית – סוגיית הנבצרות.

לכתבות נוספות בנושא >> 

השופטת במשפט נתניהו הוכיחה: לא תסכים לקבל הצגות • פרשנות

דיוני ההוכחות במשפט רה"מ יחלו בינואר 2021 – שלוש פעמים בשבוע

נתניהו הציע לעו"ד שמייצג עדי תביעה מרכזיים במשפטו לייצג אותו

יוסי שגב, עורך דינו של נתניהו
יוסי שגב, עורך דינו של נתניהו | צילום: חדשות 13

האם נתניהו יכול לכהן כראש ממשלה, או שנבצר ממנו לכהן כראש ממשלה. סוגייה שהיועץ דחה אותה - וידון בה שוב כשתהיה רלוונטית יהיה רלוונטי.

בתוך כך, על מנת לממן את שכר הטרחה של עורכי הדין החדשים שבכוונתו לשכור, ייתכן כי ספנסר פרטרידג', איש עסקים שמאוד אוהב את נתניהו ואין לו אינטרסים בארץ, יחתום על ערבות – כלומר אם הזוג נתניהו לא ישלם את שכר הטרחה, אחרי כמה שנים תמומש ערבותו של ספנסר והוא יהיה ערב לתשלום לעורכי הדין.

כאמור, בית המשפט קבע היום כי שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יחל בינואר 2021, וכי המשפט יתנהל 3 פעמים בשבוע - בימים שני, שלישי ורביעי.

פרקילטו של נתניהו יוסי שגב אמר כי הוא מייצג את ראש הממשלה רק בישיבה הזו. "היועמ"ש הפך את דעתו ולכן לא קיבלנו כסף", הסביר. "יש לנו חור גדול בייציג האישומים. ללא מימון יש קושי בבחירת צוות הגנה. המדינה צריכה לאפשר לראש הממשלה להתגונן". "התיק הזה הוא מינואר", השיבה השופטת רבקה פרידמן פלדמן. "מישהו צריך לנהל אותו. לא יכול להיות שמישהו יופיע בכל פעם ויגיד שהוא מייצג רק בישיבה הזו. זה לא עובד ככה".