בשל התנגדות הפרקליטות: רה"מ שוקל אם לבקש להיעדר מפתיחת משפטו

לקראת המשפט שצפוי להתחיל בשבוע הבא, ביקשו פרקליטיו של נתניהו לבדוק אם יוכל שלא להגיע להקראת כתב האישום. הפרקליטות התנגדה. כעת, רה"מ מתלבט אם בכל זאת לבקש מבית המשפט שלא להיות נוכח

זמן צפייה: 01:17

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: הפרקליטות הודיעה היום (שני) כי היא מתנגדת לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יהיה נוכח בדיון הקראת כתב האישום נגדו, שצפוי לפתוח את משפטו בשבוע הבא. לנוכח חוות הדעת של הפרקליטות, נתניהו שוקל אם להגיש את הבקשה שלא להתייצב בהקראה לבית המשפט.

כאמור, בקשתו של נתניהו לפטור טרם הוגשה לבית המשפט, אך עורכי דינו שלחו את הבקשה לפרקליטות על מנת שהיא תיתן את חוות דעתה בעניין. לטענת נתניהו, מדובר בדיון טכני שיעלה הרבה כסף למדינה. מטעם הפרקליטות השיבו כי "הפרקליטות צפויה להתנגד לאישור הבקשה, אם תידרש לתת את חוות דעתה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ממחר: תבוטל הגבלת הנוסעים בתחבורה הציבורית בשעות העומס

שני מטרים בין רוחצים – ובלי מלתחות: כך ייפתחו מחר החופים

8 ימים לפתיחה: אלו ההסכמות בין איגוד המסעדות למשרדי הממשלה

בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כמו כן, נתניהו ביקש ששני סנגוריו, עמית חדד ומיכה פטמן, יהיו בדיון ביום ראשון - זאת בניגוד להנחיות בית המשפט אשר קבע שכל נאשם יכול להיות מיוצג על ידי עורך דין אחד, בעקבות משבר הקורונה. כמו כן, גם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, ביקש ששתי עורכות הדין שלו יהיו נוכחות.

מוקדם יותר השבוע הודיע בית המשפט המחוזי בירושלים כי הקראת כתב האישום של נתניהו לא תועבר בשידור ישיר. כמו כן, כמות הנכנסים לדיון תוגבל בשל הנחיות משרד הבריאות. לפני כחודשיים הודיע בית המשפט המחוזי בירושלים על דחיית פתיחת משפטו של נתניהו לתאריך 24 במאי, בשל התפשטות נגיף הקורונה.

בשבוע שעבר אמר עורך הדין יוסי כהן, פרקליטו של נתניהו, במהלך הדיון על מימון משפטו כי "אנחנו עומדים מול לפחות 20 פרקליטים, מול היועץ המשפטי לממשלה ומול מעצמה חקירתית כאילו מדובר בפשעים נגד הנאצים". נשיאת בית המשפט העירה לו על דבריו והוא חזר בו.