הפרקליטות לנתניהו: דוחים הטענות בדבר חוסרים בחומרי החקירה

במכתב שנשלח לעורך דינו של ראש הממשלה הובהר כי מרבית החומרים, למעט מסמכים ספורים בלבד, היו קיימים לכתחילה, והיתר כבר הועברו לידיו. "אין מקום לשנות את מועד השימוע שנקבע"

מתח ביקורת על הממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים. רה"מ נתניהו
מתח ביקורת על הממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים. רה"מ נתניהו | צילום: לע"מ

פרקליטות מיסוי וכלכלה מחוז תל אביב הודיעה היום (רביעי) לעמית חדד, עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי היא דוחה את הטענות בדבר חוסרים בחומרי החקירה שהועברו אליו כדי להתכונן לשימוע בתיקי החקירה הנוגעים לרה"מ. מכאן, לטענתם מועד השימוע לא ישתנה. "בחינה חוזרת של הדברים, ושקילת הטענות לעומקן, לא הובילה לתוצאה שונה, ונמצא כי אין מקום לשנות ממועד השימוע שנקבע", נכתב.

במכתב שנשלח לעו"ד חדד, הובהר כי מרבית החומרים שלטענתו היו חסרים, קיימים בחומר שהועבר אליו למעט מסמכים ספורים בלבד – שממועד הבקשה לדחיית השימוע כבר הועברו לידיו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

היועמ"ש דרש מראש הממשלה: הבהר כי תגיע לשימוע במועד שקבעתי

פרקליט נתניהו: "נגיע לשימוע – אבל היה נכון לשקול לדחות אותו"

עד בתיק 4000:"שרה איימה על איריס אלוביץ' בהפסקת הסיוע"

עמית חדד, פרקליט נתניהו
עמית חדד, פרקליט נתניהו | צילום: חדשות 13

נוסף לכך, הפרקליטות התייחסה לדבריו של עו"ד חדד על קיומה של "ריצת אמוק" לשימוע, ומסרה כי "אין שחר לטענה", והוסיפה כי אתמול נדחתה עתירה של התנועה לאיכות השלטון שתקפה את שיקול דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בנוגע למועד השימוע שנקבע ודרשה להקדימו.

עוד כתבו בפנייה לעורך הדין כי הטענה שיש לדחות את השימוע בגלל הבחירות, "היועמ"ש הבהיר כי המסלול הפוליטי והמסלול המשפטי נפרדים". "לטענה בדבר קשיים במימון הגנת רה"מ ורצונו שאחרים יממנו את הגנתו, היועמ"ש הבהיר כי הנושא איננו מונח לפתחו בשום אופן ואינו מהווה עילה לדחיית השימוע". כך גם התייחסו במכתב לטענה בדבר קיומו של קושי בעיבוי צוות ההגנה.

לבסוף הדגישו במכתב כי "כל אחת מההחלטות שהתקבלה עד כה בקשר לניהול תיקי רה"מ, מבוססת על שקילה עניינית ויסודית של בקשות ראש הממשלה, בשים לב למלוא השיקולים הרלוונטיים הנוגעים לעניין".

רה''מ נתניהו במהלך הצעת החוק לפיזור הכנסת
רה''מ נתניהו במהלך הצעת החוק לפיזור הכנסת | צילום: רויטרס

אתמול דרש היועמ"ש מראש הממשלה נתניהו הבהרות כי בכוונתו להגיע לשימוע שלו במועד שנקבע, בתחילת אוקטובר – כך פורסם אמש לראשונה בחדשות 13.

דרישת מנדלבליט הגיעה בעקבות הודעתו של נתניהו שלשום, לפיה יגיע לשימוע, שנוסחה באופן מעורפל. עורך דינו של נתניהו אומנם מסר כי יבוא להליך המשפטי, אך לא ציין את המועד שבכוונתו לעשות זאת. בשל כך, חשש היועמ"ש כי ראש הממשלה מהתל בו וכי בכוונתו לנסות לדחות את השימוע, ולכן ביקש את ההבהרות. נתניהו הגיב למנדלבליט, ואמר כי יגיע לשימוע במועד שנקבע.

כאמור, עורך דינו של נתניהו הודיע כי בכוונתו להגיע לשימוע בעניינו. עם זאת, טען חדד כי היה נכון מצד מנדלביט לדחות את ההליך המשפטי. "בשבוע שעבר פנינו ליועץ המשפטי לממשלה וביקשנו: תדחה את מועד השימוע. הוא סירב. אנחנו חושבים שיש נימוקים כבדי משקל שמצדיקים את דחיית המועד", כתב חדד. "קיבלנו את החומר, והתחלנו לקרוא אותו. עשרות הודעות חסרות, עשרות מסמכים חסרים. אם הם לא נמצאים אצלנו, אי אפשר לקרוא אותם".

מנדלבליט ונתניהו
מנדלבליט ונתניהו | צילום: רויטרס

"דבר שני, בניגוד לכל איש ציבור אחר, ועדת ההיתרים מסרבת לתת לראש הממשלה אפשרות להסתייע בחברים למימון ההגנה המשפטית שלו", הוסיף פרקליט נתניהו. "זה אומר שרק אני נמצא כדי לייצג את ראש הממשלה. אדם אחד שאמור לקרוא כל כך הרבה חומר חייב יותר זמן. לכן פנינו ליועמ"ש ואמרנו לו: אנחנו נגיע לשימוע, אבל היה נכון לשקול מחדש את המועד ולדחות אותו".

ביום חמישי שעבר דחה מנדלבליט את בקשת פרקליטי נתניהו לדחות את מועדי השימוע "לטווח סביר לאחר קיום הבחירות". ראש הממשלה הגיב בחריפות להחלטת היועמ"ש, וכתב כי "לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת".