פרקליט נתניהו: "נגיע לשימוע – אבל היה נכון לשקול לדחות אותו"

עורך דינו של רה"מ הבהיר כי בכוונתו להגיע להליך המשפטי, אך טען כי ישנם שיקולים שמצדיקים את דחייתו. "עשרות מסמכים חסרים; אדם אחד שאמור לקרוא כל כך הרבה חומר חייב יותר זמן"

זמן צפייה: 00:55

שימוע בצל בחירות: עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עמית חדד, הודיע הערב (שני) כי בכוונתו להגיע לשימוע בעניינו. עם זאת, טען חדד כי היה נכון מצד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט לדחות את ההליך המשפטי.

"בשבוע שעבר פנינו ליועץ המשפטי לממשלה וביקשנו: תדחה את מועד השימוע. הוא סירב. אנחנו חושבים שיש נימוקים כבדי משקל שמצדיקים את דחיית המועד", כתב חדד. "קיבלנו את החומר, והתחלנו לקרוא אותו. עשרות הודעות חסרות, עשרות מסמכים חסרים. אם הם לא נמצאים אצלנו, אי אפשר לקרוא אותם".

"דבר שני, בניגוד לכל איש ציבור אחר, ועדת ההיתרים מסרבת לתת לראש הממשלה אפשרות להסתייע בחברים למימון ההגנה המשפטית שלו", הוסיף פרקליט נתניהו. "זה אומר שרק אני נמצא כדי לייצג את ראש הממשלה. אדם אחד שאמור לקרוא כל כך הרבה חומר חייב יותר זמן. לכן פנינו ליועמ"ש ואמרנו לו: אנחנו נגיע לשימוע, אבל היה נכון לשקול מחדש את המועד ולדחות אותו".

עוד בחדשות 13:

היועמ"ש סירב לבקשת נתניהו לדחייה נוספת של מועד השימוע

נתניהו החליט: ח"כ אמיר אוחנה ימונה לשר המשפטים

רה''מ בנימין נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה
רה''מ בנימין נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

כזכור, נתניהו מבקש לעבות את צוות ההגנה שלו, ובסביבתו אומרים כי השמות הבולטים שעשויים להצטרף לצוות המשפטי הם עורכי הדין בועז בנצור (שייצג גם את איש העסקים ארנון מילצ'ן - ולכן ייצג את ראש הממשלה רק בתיק 4000), ועורך הדין דרור מתתיהו. אלו יתפסו את מקומם של הפרקליטים הנוכחיים - נבות תל צור, טל שפירא ופיני רובין.

ביום חמישי דחה מנדלבליט את בקשת פרקליטי נתניהו לדחות את מועדי השימוע "לטווח סביר לאחר קיום הבחירות". ראש הממשלה הגיב בחריפות להחלטת היועמ"ש, וכתב כי "לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת".

"הבחירות החוזרות שנכפו באופן חסר תקדים הן אירוע יוצא דופן שמחייב גם התייחסות יוצאת דופן מצד רשויות אכיפת החוק ביחס למועד השימוע", נמסר מטעם ראש הממשלה. "רק היום פורסם מקרה שבו היועמ״ש הודיע כבר לפני שנתיים על העמדה לדין של שופט, כפוף לשימוע, בעבירות בנייה - והשימוע עדיין לא התקיים. שנתיים".

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב לסירוב הדחייה ולדברי ראש הממשלה, וצייץ בטוויטר: "נתניהו שהקדים בחירות כדי לדחות שימוע ולעצור הליכים נגדו, שכשל בהקמת ממשלה ומנע החזרת המנדט לנשיא, שיזם בעצמו בחירות בעלות של למעלה מארבעה מיליארד ש״ח רק כדי להימלט מאימת הדין - ממשיך בתמרוני הימלטות מספסל הנאשמים על חשבון אזרחי ישראל. כל המהלכים של נתניהו מכוונים אך ורק ליצירת חסמים, דחיות ומעקפים למהלך המשפטי. היועץ המשפטי לממשלה, אתה המחסום האחרון מפני החשוד בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, טוב עשית שלא דחית. אל תתקפל, אני ומליוני אזרחים בישראל מאחוריך".

בכיר כחול לבן יאיר לפיד הגיב לדברי נתניהו וכתב "ריצת אמוק? פעמיים יוצאים לבחירות כי ראש ממשלה בורח ממשפט. מי כאן בריצת אמוק? וממה הוא בורח? רוצה צדק? לך לבית משפט כמו כל אזרח שחשוד בשוחד".