היועמ"ש דרש מראש הממשלה: הבהר כי תגיע לשימוע במועד שקבעתי

הודעתו המעורפלת של נתניהו, שאמר כי יגיע להליך המשפטי אך לא ציין מתי יעשה זאת, גרמה למנדלבליט לדרוש הבהרות, כדי למנוע ניסיון דחייה נוסף. רה"מ נענה בחיוב לדרישת היועץ • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:56

שימוע בצל בחירות: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דרש היום (שלישי) מראש הממשלה בנימין נתניהו הבהרות כי בכוונתו להגיע לשימוע שלו במועד שנקבע, בתחילת אוקטובר – כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 13.

דרישת מנדלבליט הגיעה בעקבות הודעתו של נתניהו אתמול, לפיה יגיע לשימוע, שנוסחה באופן מעורפל. עורך דינו של ראש הממשלה אומנם מסר כי יבוא להליך המשפטי, אך לא ציין את המועד שבכוונתו לעשות זאת. בשל כך, חשש היועמ"ש כי ראש הממשלה מהתל בו וכי בכוונתו לנסות לדחות את השימוע, ולכן ביקש את ההבהרות. נתניהו הגיב למנדלבליט, ואמר כי יגיע לשימוע במועד שנקבע.

לעוד כתבות בנושא:

פרקליט נתניהו: "נגיע לשימוע – אבל היה נכון לשקול לדחות אותו"

היועמ"ש סירב לבקשת נתניהו לדחייה נוספת של מועד השימוע

נתניהו החליט: ח"כ אמיר אוחנה ימונה לשר המשפטים

מנדלבליט, נתניהו
מנדלבליט, נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ, רויטרס

אמש, כאמור, עורך דינו של ראש הממשלה, עמית חדד, הודיע כי בכוונתו להגיע לשימוע בעניינו. עם זאת, טען חדד כי היה נכון מצד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט לדחות את ההליך המשפטי.

"בשבוע שעבר פנינו ליועץ המשפטי לממשלה וביקשנו: תדחה את מועד השימוע. הוא סירב. אנחנו חושבים שיש נימוקים כבדי משקל שמצדיקים את דחיית המועד", כתב חדד. "קיבלנו את החומר, והתחלנו לקרוא אותו. עשרות הודעות חסרות, עשרות מסמכים חסרים. אם הם לא נמצאים אצלנו, אי אפשר לקרוא אותם".
רה''מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה
רה''מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

"דבר שני, בניגוד לכל איש ציבור אחר, ועדת ההיתרים מסרבת לתת לראש הממשלה אפשרות להסתייע בחברים למימון ההגנה המשפטית שלו", הוסיף פרקליט נתניהו. "זה אומר שרק אני נמצא כדי לייצג את ראש הממשלה. אדם אחד שאמור לקרוא כל כך הרבה חומר חייב יותר זמן. לכן פנינו ליועמ"ש ואמרנו לו: אנחנו נגיע לשימוע, אבל היה נכון לשקול מחדש את המועד ולדחות אותו".

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

ביום חמישי דחה מנדלבליט את בקשת פרקליטי נתניהו לדחות את מועדי השימוע "לטווח סביר לאחר קיום הבחירות". ראש הממשלה הגיב בחריפות להחלטת היועמ"ש, וכתב כי "לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת".

"הבחירות החוזרות שנכפו באופן חסר תקדים הן אירוע יוצא דופן שמחייב גם התייחסות יוצאת דופן מצד רשויות אכיפת החוק ביחס למועד השימוע", נמסר מטעם ראש הממשלה. "רק היום פורסם מקרה שבו היועמ״ש הודיע כבר לפני שנתיים על העמדה לדין של שופט, כפוף לשימוע, בעבירות בנייה - והשימוע עדיין לא התקיים. שנתיים".

ההכנות להליך המשפטי של ראש הממשלה בעיצומן. כזכור, נתניהו מבקש לעבות את צוות ההגנה שלו, ובסביבתו אומרים כי השמות הבולטים שעשויים להצטרף לצוות המשפטי הם עורכי הדין בועז בנצור (שייצג גם את איש העסקים ארנון מילצ'ן - ולכן ייצג את ראש הממשלה רק בתיק 4000), ועורך הדין דרור מתתיהו. אלו יתפסו את מקומם של הפרקליטים הנוכחיים - נבות תל צור, טל שפירא ופיני רובין.