עד בתיק 4000: "שרה איימה על איריס אלוביץ' בהפסקת הסיוע"

לדברי העד המרכזי, רעיית רה"מ צעקה על אשתו של בעל השליטה בבזק כי "ככל שהפרסומים השליליים יימשכו - יפסיקו לעזור לכם"; בסביבת נתניהו שוקלים לעבות את צוות ההגנה שלו לקראת השימוע

זמן צפייה: 01:12

תיקי נתניהו: עד מרכזי בתיק העיד במשטרה שרעיית ראש הממשלה איימה על איריס אלוביץ', אשתו של בעל השליטה בבזק, ב"הפסקת הסיוע" אם הפרסומים השליליים באתר וואלה! יימשכו. לדברי העד: "שרה נתניהו עדכנה אותי בזמן אמת ששוחחה עם איריס אלוביץ סמוך לעיסקת בזק-יס, וצעקה עליה: 'ככל שהפרסומים השליליים באתר יימשכו ולא תסייעו בהפסקתם יפסיקו לעזור לכם'". במשטרה ובפרקליטות מאמינים לעדותו של העד, ועניין זה מהווה את אחת מהראיות המרכזיות בתיק.

עוד בתיק 4000, בסביבת נתניהו רוצים לגייס סיוע לצוות ההגנה שלו לקראת השימוע. שני השמות העיקריים שעלו הם עורכי הדין בועז בנצור ודרור מתתיהו, מבכירי עורכי הדין העוסקים בתחום הצווארון הלבן. עו"ד בנצור אף שימש כעבר כפרקליטו של ארנון מילצ'ן.

כזכור, ברקע חילוקי הדעות בדבר תשלום שכר הטרחה, פרקליטו של נתניהו עו"ד נבות תל צור הודיע בחודש שעבר כי האחריות לתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו תעבור בלעדית לעו"ד עמית חדד.

עוד כתבות בנושא >>

היועמ"ש סירב לבקשת נתניהו לדחייה נוספת של מועד השימוע

תיק 4000: יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר תשמש כעדת תביעה

מסתמן: לא יוגש כתב אישום נגד שרה נתניהו בתיק 4000

מנדלבליט. "טענות חסרות יסוד"
מנדלבליט. "טענות חסרות יסוד" | צילום: ארן דולב

ביום חמישי סירב היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבקשת פרקליטי נתניהו לדחות את מועדי השימוע "לטווח סביר לאחר קיום הבחירות". פרקליטי נתניהו בפנייתם טענו כי יש לדחות את השימוע לאור הצורך להיערכות לקראת השימוע ומפאת העובדה כי בתקופת הבחירות והקמת הממשלה יהיה רה"מ עסוק מתוקף תפקידו כיו"ר הליכוד. "פיזור הכנסת וקיומן של בחירות חדשות אינם יכולים כשלעצמם להוות שיקול המצדיק את עיכוב המועד לקיומו של שימוע בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה.", כתב בא כוחו של מנדלבליט, ד"ר גיל לימון. נתניהו צפוי לעתור לבג"ץ.

"יובהר כי ההחלטה בדבר מועדי השימוע, אשר התקבלה כזכור לפני החלטת הכנסת על פיזורה, נסמכה על ההנחה כי מרשכם צפוי לכהן בתקופת ההיערכות לשימוע בתפקיד ראש ממשלת ישראל, לאחר שמלאכת הרכבת הממשלה הוטלה עליו ע"י נשיא המדינה, על כל הכרוך בכך מבחינת עומסי העבודה המוטלים על כתפיו. למעשה, ההנחה הייתה כי תהא זו תקופה עמוסה במיוחדבעבודה ממשלתית, נוכח הקמתה של ממשלה חדשה וחזרתה של הכנסת לעבודת חקיקה סדיר", נכתב במכתב.

נתניהו ומנדלבליט בישיבת ממשלה
נתניהו ומנדלבליט בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

לפיכך, תאריכי השימוע נותרו על כנם, ויתקיימו ב-2 וב-3 באוקטובר, כשבועיים לאחר קיום הבחירות. מנדלבליט הקציב לנתניהו עד העשרה ביוני למתן תשובה על הגעתו לשימוע. אם ראש הממשלה יבחר שלא להשתתף בהליך, הזהיר מנדלבליט, ההחלטה תתקיים בהיעדרו על בסיס חומר הראיות הקיים.

נתניהו הגיב בחריפות להחלטת מנדלבליט שלא להיענות לבקשתו לדחות את השימוע שלו בשל הבחירות הנוספות, וכתב כי "לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת".

"הבחירות החוזרות שנכפו באופן חסר תקדים הן אירוע יוצא דופן שמחייב גם התייחסות יוצאת דופן מצד רשויות אכיפת החוק ביחס למועד השימוע", נמסר מטעם ראש הממשלה. "רק היום פורסם מקרה שבו היועמ״ש הודיע כבר לפני שנתיים על העמדה לדין של שופט, כפוף לשימוע, בעבירות בנייה - והשימוע עדיין לא התקיים. שנתיים".

רה''מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה
רה''מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

"אז בתיק פעוט של עבירות תכנון ובנייה דוחים שימוע ביותר משנתיים, ובמקרה של שלושה תיקים נגד ראש הממשלה, תוך תקופת בחירות,  מסרבים לדחות אפילו במספר חודשים", תקף נתניהו. "זאת ההגדרה של אי-צדק. זה בוודאי מעורר תמיהה".

מאוחר יותר, במשרד המשפטים דחו את טענת נתניהו כי השימוע של השופט זאיד פלאח נדחה במשך שנתיים. "בניגוד לנטען, השימוע באותו עניין כבר נעשה, בדרך של טיעונים בכתב, שהועברו מטעמם של בני הזוג פלאח בתוך כחודש ימים ממועד ההודעה על הזימון לשימוע".

"היות שמדובר בעבירת בנייה, המשך הטיפול בתיק נעשה באמצעות המחלקה להנחיית תובעים בפרקליטות. ההליכים בתיק אכן התארכו, עקב עומסי עבודה בפרקליטות, ובהתחשב ברף החומרה הנמוך יחסית של החשדות, כאשר בינתיים ניתן היתר בדיעבד לבנייה ולשימוש במבנה. מכל מקום חוות הדעת בעניין כבר הועברה לדרגים הבכירים ביותר בפרקליטות והחלטה סופית בתיק תימסר בקרוב", לשון התגובה.