נתניהו על העמדתו לדין: "נקבל את החלטות בית המשפט"

רה"מ הבהיר, יממה לאחר שקרא להחלטת היועמ"ש להגיש כתבי אישום נגדו "הפיכה שלטונית", כי "נפעל על פי שלטון החוק", וחזר על אמירתו לפיה יש לבדוק את התנהלות המשטרה והפרקליטות

זמן צפייה: 02:07

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום (שישי) סרטון, שבו הוא הבהיר כי יקבל את החלטות בית המשפט בנוגע להעמדתו לדין. "כל התהליך הזה יוכרע בסופו של דבר בבית המשפט, אנחנו נקבל את החלטות בית המשפט, על כך אין שום ספק", אמר. "זאת המסגרת, אנחנו נשמור עליה, ותמיד נפעל בסוף ובהתחלה על פי שלטון החוק".

"מי שלא פעל לפי שלטון החוק, במשטרה או בפרקליטות, צריך להיות תיקון וטיפול", אמר נתניהו. "מי שיבחר את ראש ממשלת ישראל זה אתם".

בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס מוקדם יותר למתקפה של נתניהו על מערכת המשפט בעקבות כתבי האישום נגדו, וכתב: "חשוב שכולנו נפנים - במדינת ישראל יש חוק וכל אזרח שווה בפניו. אני מבקש לגבות את גורמי אכיפת החוק - המשיכו לעשות את עבודתכם ללא פחד וללא מורא".

גנץ התייחס גם לפלונטר הפוליטי וכתב כי "על אף שהחזרתי את המנדט, אני ממשיך במאמצים להשגת רוב בכנסת כדי למנוע בחירות". יו"ר כחול לבן טען כי הוא שעמד מאחורי ההחלטה שלא להסכים לתנאים שהכתיבה הליכוד לממשלת אחדות. "את ההחלטות במשא ומתן קיבלתי לאחר התייעצויות מרובות, בראש ובראשונה עם חבריי להנהגת כחול לבן - יאיר, גבי ובוגי", כתב גנץ. "את ההחלטה שלא ניתן להגיע לאחדות עם נתניהו בתנאים הנתונים, קיבלתי אני".

דבריו של גנץ מגיעים ברקע פנייתה של כחול לבן ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וכן לראש הממשלה נתניהו עצמו, בדרישה שהאחרון יתפטר באופן מיידי מכל תפקידיו כשר בממשלה. זאת, לטענתה, בהתאם להחלטת העליון לפיה שר אינו יכול לכהן בתפקידו תחת כתב אישום. "לפיכך, חלה עליך חובה לסיים לאלתר את תפקידיך השונים כשר בממשלת ישראל", כתבה כחול לבן לנתניהו.

יו''ר כחול לבן, בני גנץ
יו''ר כחול לבן, בני גנץ | צילום: חדשות 13

כאמור, אתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על החלטתו להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשלושת התיקים שבהם הוא מעורב. "ההחלטה התקבלה בלב כבד - אך בלב שלם", אמר מנדלבליט בהצהרתו אמש. "ההחלטה התקבלה אך ורק משיקולים ראייתיים - שום שיקול אחר לא השפיע עליי". בנוסף קרא מנדלבליט לפוליטיקאים "להתנער מהשיח האלים והמתלהם נגד אנשי מערכת אכיפת החוק". לפי החלטת היועמ"ש, בתיק 1000 יואשם רה"מ במרמה והפרת אמונים וכך גם בתיק 2000. בתיק 4000 הוא יואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

רה"מ נתניהו מסר הצהרה לאחר הודעת היועמ"ש וכינה את החלטתו "ניסיון להפיכה שלטונית". כמו כן הוא טען לחפותו, התעקש כי נעשה לו עוול וכי תהליך החקירה נגדו היה "מזוהם ומגמתי" ותקף את מערכת אכיפת החוק.

"צריך להיות עיוור כדי לא לראות שמשהו לא טוב קורה אצל חוקרי המשטרה ואנשי הפרקליטות", אמר נתניהו. "אנו עדים לניסיון של הפיכה שלטונית נגד ראש ממשלה - בעלילות שווא ובתהליך חקירות מזוהם ומגמתי. יש להקים ועדה חיצונית שתחקור את השיטה ותשים לה סוף. צריך לחקור את החוקרים".