כחול לבן דורשת: על נתניהו להתפטר מכל תפקידיו כשר בממשלה

המפלגה פנתה ליועמ"ש ולרה"מ עצמו ודרשה שהאחרון יודיע מידיית על סיום תפקידיו כשר. זאת, לטענתה, בהתאם להחלטת העליון לפיה שר אינו יכול לכהן תחת כתב אישום • שקד: "מנדלבליט הוא אדם ישר"

זמן צפייה: 02:04

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: כחול לבן פנתה היום (שישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולראש הממשלה נתניהו עצמו, בדרישה שהאחרון יתפטר באופן מיידי מכל תפקידיו כשר בממשלה. זאת, לטענתה, בהתאם להחלטת העליון לפיה שר אינו יכול לכהן בתפקידו תחת כתב אישום.  "לפיכך, חלה עליך חובה לסיים לאלתר את תפקידיך השונים כשר בממשלת ישראל", כתבה כחול לבן לנתניהו.

בתוך כך, חברת הכנסת איילת שקד התייחסה להחלטה להעמיד את נתניהו לדין ואמרה ברקע מתקפת נתניהו על מערכת המשפט כי "מנדלבליט הוא אדם ישר שמקבל את החלטותיו באופן עצמאי בהתאם לראיות ולדעתו המקצועית. גם אם אנחנו לא מסכימים ויש מחלוקת על חלק מההחלטות שלו, צריך לדעת שהמניעים שלו הם בהחלט מקצועיים". עם זאת, הוסיפה שקד כי "אין שחר לכך שנתניהו לא יכול לקבל את המנדט, ב-21 הימים רק חברי הכנסת קובעים למי יינתן המנדט".

לעוד כתבות בנושא >> 

גוש הימין ממשיך לעמוד לצד נתניהו: "חזקת החפות עומדת לכל אדם"

נתניהו: "ניסיון להפיכה שלטונית בעלילות שווא וחקירה מגמתית"

"שפל היסטורי": התגובות על ההחלטה להגיש כתב אישום נגד נתניהו

אביחי מנדלביט ובנימין נתניהו
אביחי מנדלביט ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בד בבד, בימין ממשיכים הבוקר לעמוד לצד נתניהו. יהדות התורה הודיעה כי היא מגבה את ראש הממשלה במאבקו המשפטי. "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות, ובהתאם לחוק יש לאפשר לו להמשיך בתפקידו עד לבירור משפטי חלוט וסופי כדין", מסרה הסיעה.

גם שר החוץ ישראל כץ כתב דברים ברוח דומה. "ישראל מדינת חוק וחזקת החפות עומדת לכל אדם, בוודאי לראש הממשלה, פטריוט ישראלי, שהקריב ופעל כל חייו למען בטחונה של המדינה. ראוי שגם יריבינו הפוליטיים יפנימו, כי כל עוד אין פסול משפטי לכהונתו של נתניהו כראש ממשלה, הוא רשאי להמשיך בתפקידו ורק הציבור ונציגיו בכנסת הם שיכריעו באופן דמוקרטי מי יוביל את מדינת ישראל בתקופה מאתגרת ועתירת סיכונים זו".

שר החינוך רפי פרץ התייחס גם הוא לכתבי האישום וכתב כי "נתניהו הוא אדם עתיר זכויות. כמו לכל אדם, חזקת החפות עומדת לראש הממשלה והוא חף מפשע אלא אם בית המשפט החליט אחרת". "אני מתפלל שהדברים יתבהרו והצדק יצא לאור בהקדם", הוסיף פרץ. "עם ישראל יצטרך לצאת מהתקופה הזו חזק יותר ומאוחד יותר".

בנימין נתניהו יו''ר מפלגת הליכוד
בנימין נתניהו יו''ר מפלגת הליכוד | צילום: חדשות 13

כזכור, אתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה על החלטתו להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה בשלושת התיקים שבהם הוא מעורב. "ההחלטה התקבלה בלב כבד - אך בלב שלם", אמר מנדלבליט בהצהרתו אמש. "ההחלטה התקבלה אך ורק משיקולים ראייתיים - שום שיקול אחר לא השפיע עליי". בנוסף קרא מנדלבליט לפוליטיקאים "להתנער מהשיח האלים והמתלהם נגד אנשי מערכת אכיפת החוק".

לפי החלטת היועמ"ש, בתיק 1000 יואשם רה"מ במרמה והפרת אמונים וכך גם בתיק 2000. בתיק 4000 הוא יואשם בשוחד ומרמה והפרת אמוניםלמעשה, נתניהו יואשם באותם הסעיפים שעליהם הכריז מנדלבליט בפברואר האחרון, חרף השימוע שנערך לפני כחודש וחצי ובו השמיעו עורכי דינו של ראש הממשלה טענות שנועדו לשנות את ההחלטה. עותק מכתב האישום הוגש ליו"ר הכנסת, על מנת שיתאפשר לראש הממשלה להודיע לכנסת אם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי.

רה"מ נתניהו מסר הצהרה לאחר הודעת היועמ"ש וכינה את החלטתו "ניסיון להפיכה שלטונית". כמו כן הוא טען לחפותו, התעקש כי נעשה לו עוול וכי תהליך החקירה נגדו היה "מזוהם" ותקף את מערכת אכיפת החוק. "צריך להיות עיוור כדי לא לראות שמשהו לא טוב קורה אצל חוקרי המשטרה ואנשי הפרקליטות", אמר נתניהו. "אנו עדים לניסיון של הפיכה שלטונית נגד ראש ממשלה - בעלילות שווא ובתהליך חקירות מזוהם ומגמתי. יש להקים ועדה חיצונית שתחקור את השיטה ותשים לה סוף. צריך לחקור את החוקרים".