"לא מכיר את האירוע": תירוצי שרי הליכוד שנעדרו מעצרת התמיכה

אנשי נתניהו תכננו מפגן בהשתתפות מנהיגי הימין - אך דווקא בכירי הליכוד לא מיהרו להבטיח את מקומם: גלנט ציין את חג הסיגד, אוחנה השתתף בכנס באילת וחוטובלי נכחה באירוע של העדה הגיאורגית

זמן צפייה: 02:17

עצרת התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, שנערכה הערב (שלישי) בתל אביב, הייתה בעלת חשיבות כפולה עבורו – גם מסר למערכת המשפט, ולא פחות מכך מסר לאיומים מבית.

אנשי נתניהו תכננו תחילה עצרת בהשתתפות מנהיגי הימין, שתציג במשוואה את הציבור מול מערכת המשפט - אלא שהשותפים לגוש לא התלהבו מהרעיון, וגם שרי הליכוד לא מיהרו להבטיח את מקומם.

יואב גלנט הסביר כי הוא חוגג את חג הסיגד, אמיר אוחנה השתתף בכנס הפרקליטות באילת, ציפי חוטובלי נכחה בכנס העדה הגיאורגית בלוד - והשר אלי כהן הודה: "לא מכיר את האירוע". היות שכך, הוחלט על עצרת עממית שתבטא קולות מהשטח.

עוד בחדשות 13:

רגב בהפגנה למען רה"מ: "מעבירים מסר ששלטון החוק לא מעל החוק"

בכיר בכחול לבן: "לא נסכים שנתניהו יכהן יותר מעוד 3 חודשים"

נתניהו ואדלשטיין: קוראים לאחדות בליכוד – יש להימנע מפיצולים

הפגנת התמיכה בבנימין נתניהו
הפגנת התמיכה בבנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

השרה מירי רגב, עם זאת, שמוקדם יותר היום הודיעה כי לא תוכל להגיע לעצרת בשל מחויבות לאירועים קודמים - הגיעה במפתיע למפגן ואף נשאה דברים. "אנחנו רוצים להביע מחאה לגיטימית וצודקת, שמבקשת להעביר מסר ששלטון החוק אינו מעל החוק", נאמה השרה. "החוק שווה לכולם, אין דין אחד לאדם כזה ודין אחר לאדם אחר. אנחנו מפלגה דמוקרטית, שמאמינה בבית המשפט. תמיד אמרנו יש שופטים בירושלים, ורק הם יכריעו - לא התקשורת ולא הפרשנים".

קרוב ל-5,000 מפגינים הגיעו לעצרת, שנערכה ברחבת מוזיאון תל אביב. המפגינים במקום נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "שי ניצן לחקירה", "לעולם לא תצעד לבד", "נביאי השקר נגד נביא האמת" ו"אני צ'חצ'ח גאה". נוסף לכך, קראו הנוכחים: "אנחנו לא מאיימים על איש, לא נפגע באיש, אנחנו נדרוש ועדת חקירה שתכניס אתכם לבית הסוהר".