בכיר בכחול לבן: "לא נסכים שנתניהו יכהן יותר מעוד 3 חודשים"

גורם במפלגה אמר כי "אנו מוכנים להעניק לרה"מ ארכה מינורית, אך שלא יצפה שנאפשר לו להישאר על הכיסא יותר מפרק הזמן הזה". בכך, מאותתת כחול לבן כי אין בכוונתה להתפשר עם נתניהו

זמן צפייה: 00:56

הפלונטר הפוליטי: בכיר בכחול לבן אמר הערב (שלישי) כי מפלגתו לא תיתן לראש הממשלה בנימין נתניהו יותר משלושה חודשים בתפקיד, בשל כתבי האישום נגדו. בכך, המפלגה למעשה מאותתת לנתניהו כי אין בכוונתה להתפשר עמו.

"הציבור לא רוצה בחירות, ואם תהיינה בחירות, נתניהו בכל מקרה יישאר בתפקיד גם אחריהן, עד להקמת ממשלה שנקים", אמר הבכיר בכחול לבן. "אנו מוכנים שנתניהו יקבל ארכה מינורית, אבל שלא יצפה שנאפשר לו לכהן בהסכמה יותר משלושה חודשים עם כתב אישום חמור".

עוד בחדשות 13:

נתניהו ואדלשטיין: קוראים לאחדות בליכוד – יש להימנע מפיצולים

סער קורא לנתניהו להתפטר: המדינה תקועה, הוא צריך לקבל אחריות

פרסום ראשון: יוזמת כחול לבן לזירוז הסרת החסינות של נתניהו

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי בכחול לבן עשויים להקים ועדת כנסת להסרת החסינות של ראש הממשלה. לוועדת כנסת כזו צפוי רוב לדחיית בקשת חסינות לנתניהו, אם תוגש. זאת, לאור עמדת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לפיה הענקת חיסנות לראש הממשלה תהווה "פגיעה באמון הציבור".

מהלך כזה, למעשה, מעמיד את נתניהו בעמדה בעייתית מאוד. לראש הממשלה יש 30 יום להגיש בקשת חסינות. אם לא יגיש, יחל המשפט נגדו. אם יגיש, הבקשה תגיע לוועדת הכנסת, שבה כאמור ככל הנראה תידחה הבקשה, וגם במקרה זה - יחלו ההליכים המשפטיים נגדו.

ח''כ גדעון סער ויו''ר הליכוד בנימין נתניה
ח''כ גדעון סער ויו''ר הליכוד בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13, עומר מירון לע''מ

בתוך כך, הקרבות בליכוד נמשכים. ברקע הקריאות להתפטרותו, ראש הממשלה נועד מוקדם יותר היום עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. לאחר הפגישה מסרו השניים בהודעה משותפת כי הם "קוראים לאחדות בליכוד". לדבריהם, "יש צורך להוריד את הלהבות, להימנע מפיצולים ומריבות פנימיות ולהתייצב מאוחדים אל מול האתגרים העומדים בפני התנועה והמדינה".

זאת, לאחר דבריו של בכיר המפלגה גדעון סער, שקרא לנתניהו להתפטר ואמר כי "ראש הממשלה פעמיים לא הצליח להקים ממשלה, ואינני רואה כיצד הוא מצליח בעתיד הנראה לעין. אני חושב שהוא היה צריך לקבל אחריות, לא בגלל כתב האישום אלא בגלל שהמדינה תקועה. אם הייתי בנעליו הייתי מקבל אחריות, מתפטר, ומאפשר לנו לקדם הליך דמוקרטי", את הדברים בריאיון בכאן רשת ב'. מסביבת נתניהו נמסר כי "חבל שגדעון סער לא הקשיב אתמול לפעילי הליכוד שהבהירו לו: 'הליכוד זה משפחה ובמשפחה לא בוגדים'".