נתניהו ואדלשטיין: קוראים לאחדות בליכוד - יש להימנע מפיצולים

ברקע קריאות סער להתפטרותו, ראש הממשלה נפגש עם יו"ר הכנסת. השניים ביקשו "להוריד את הלהבות" במפלגה, כדי שיוכלו "להתייצב מאוחדים מול האתגרים העומדים בפני התנועה והמדינה"

זמן צפייה: 01:15

בדרך לבחירות 2020: ברקע הקריאות להתפטרותו, ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (שלישי) עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. לאחר הפגישה מסרו השניים בהודעה משותפת כי הם "קוראים לאחדות בליכוד". לדבריהם, "יש צורך להוריד את הלהבות, להימנע מפיצולים ומריבות פנימיות ולהתייצב מאוחדים אל מול האתגרים העומדים בפני התנועה והמדינה".

מוקדם יותר היום קרא בכיר הליכוד גדעון סער לנתניהו להתפטר ואמר כי "ראש הממשלה פעמיים לא הצליח להקים ממשלה, ואינני רואה כיצד הוא מצליח בעתיד הנראה לעין. אני חושב שהוא היה צריך לקבל אחריות, לא בגלל כתב האישום אלא בגלל שהמדינה תקועה. אם הייתי בנעליו הייתי מקבל אחריות, מתפטר, ומאפשר לנו לקדם הליך דמוקרטי", את הדברים בריאיון בכאן רשת ב'. מסביבת נתניהו נמסר כי "חבל שגדעון סער לא הקשיב אתמול לפעילי הליכוד שהבהירו לו: 'הליכוד זה משפחה ובמשפחה לא בוגדים'".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

היום תתקיים עצרת תמיכה בנתניהו; ליברמן: "הפגנה מיותרת"

פרסום ראשון: עמיד לירי רקטות? מיגון בגן ילדים בעוטף התפורר

בעקבות ההכרזה הפלסטינית על "יום זעם": צה"ל פורס כוחות בגדה

יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו
יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, היום בשעות הערב תתקיים בתל אביב הפגנת תמיכה בראש הממשלה. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הבוקר להפגנת התמיכה ואמר כי "ההפגנה היא מיותרת. היא לא תוסיף לחוסן הלאומי-חברתי, והיא מעבירה את הוויכוח מבתי המשפט לרחוב. לא שמעתי אחד מהליכוד שאמר שהוא יגיע. משום מה לכל אחד היום יש כנס, אירוע, או מפגש. נתניהו צריך להבין שאלה סימני קריאה גדולים, ואולי כדאי לשנות את המדיניות וההתנהלות". את הדברים אמר בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

ההפגנות מגיעות ברקע ההודעה על הגשת כתבי אישום נגד נתניהו. מטרת העצרת, שבפרסומיה הוגדרה כ"צו 8", היא "למחות על ניסיון ההפיכה השלטונית". בהודעה אודות ההפגנה שהופצה בקרב הציבור החרדי הוגדו כתבי האישום "מסע רדיפה נוראי", ותומכיו נקראו "לחזק את ידיו, כאות הכרת הטוב על עמידתו האיתנה לימין הציבור החרדי".

גדעון סער בריאיון לחדשות 13
גדעון סער בריאיון לחדשות 13 | צילום: חדשות 13

אתמול, סער התייחס בריאיון לחדשות 13 לכוונתו להתמודד על ראשות מפלגתו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "אני מזהה פאניקה מהאפשרות של פריימריז". "התנועה לא שייכת לאף אחד. יש זכות לכל חבר להתמודד בה, ויש זכות לכל חבר לבחור בה", הוסיף סער. "אני קורא לנתניהו לקיים פריימריז מהירים כדי להימנע מבחירות שלישיות – זו לא גזירת גורל".

"אני קורא לנתניהו לקיים פריימריז מהירים כדי להימנע מבחירות שלישיות, אין שום סיבה לגרור את המדינה לבחירות שלישיות כשראש הממשלה בעצמו הגדיר אותן כדבר שהוא טירוף מערכות", המשיך סער. "אני מתמודד מתוך תחושה עמוקה שאם לא יהיה שינוי אנו עלולים להמשיך את המשבר הפוליטי במדינה למשך תקופה בלתי ידועה או להעביר את השלטון ליריבינו הפוליטיים".