ישועה מעיד: "כל ידיעה שלילית על נתניהו בסוף מובילה לפיצוץ"

מנכ"ל וואלה לשעבר מעיד זה השבוע השני, וסיפר כי נאלץ להכשיר ידיעות שליליות "כדי שרה"מ לא יחשוב שאנחנו בכיסו". אלוביץ' לישועה אחרי מדגם 2015: "הצלת את ביבי" • עדכונים שוטפים

זמן צפייה: 03:13

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה מעיד בשעה זו (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, זה השבוע השני ברציפות, זאת כחלק משלב ההוכחות בתיק 4000. היום, הגיע ישועה לבית המשפט כשהוא מלווה בחמישה מאבטחים, זאת לאחר שקיבל איומים על חייו.

מנכ"ל וואלה לשעבר פתח את עדותו על שיחות שקיים עם יו"ר קבוצת בזק שאול אלוביץ', במהלכן טען ישועה כי "כל ידיעה שלילית על נתניהו בסוף מובילה לפיצוץ", וכי הוא ניסה להכשיר ידיעות שליליות כדי "שראש הממשלה לא יחשוב שאנחנו בכיסו".

בזמן העדות, התובעת יהודית תירוש הקריאה הודעה שהתקבלה מאלוביץ' לישועה מייד אחרי מדגם 2015: "הצלת את ביבי". "מה שחשוב שהוא יידע להעריך ולהגיד תודה", כתב בחזרה ישועה, ואז אלוביץ השיב: "נקווה שכן", ואז בנו של אלוביץ', אור: "לא נקווה. נדרוש".

אלוביץ' ונתניהו
אלוביץ' ונתניהו | צילום: רויטרס

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"לאיראן ייקח לפחות 9 חודשים לחדש את העשרת האורניום בנתנז"

בדיר אל אסד מתקשים לעכל את החיסול הכפול: "מקרה אלים ומזעזע"

"רב הנסתר על הגלוי": כך נראים אימוני שייטת 13 מבפנים • בלעדי

אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר
אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר | צילום: אורן בן חקון

זאת ועוד, ישועה סיפר על הראיון שקיים דב גיל-הר עם נתניהו שבוע לפני הבחירות: "כשהצוות של אבי אלקלעי וגיל-הר יצאו מבית ראש הממשלה, גיל-הר סיפרו שהראיון היה טוב. ואז קיבלתי מבול של פניות מניר (חפץ) ומשאול (אלוביץ') שראש הממשלה כועס מאוד ושהראיון היה עויין, שלא נתנו לו לסיים תשובות". עוד אמר ישועה: "היה כעס גדול על כך שהיו סיכומים שלא עמדו בהם. היה לחץ כבד מאוד לא להעלות את הראיון הזה ולאפשר ביצוע ראיון שני על מנת לתקן". וכשנשאל ישועה מצד מי הופעל העליו הלחץ, ענה: "הלחץ הגיע משאול, ניר וזאביק רובינשטיין (איש עסקים שלטענת עורכי דינו העביר בקשות מאשת ראש הממשלה לאלוביץ ולישועה)".

עוד העיד מנכ"ל וואלה לשעבר: "שלחתי לניר (חפץ) את החומר כדי שייתן הערות, זה נמשך עד למחרת בבוקר. יום לאחר הריאיון הערוך, העברתי אותו לניר והשבעתי אותו שזה לא ייצא החוצה כי זה לא דבר מקובל, ועדיין לא אישרו לי להעלות. הסיכום היה שלא מעלים".

מייד לאחר מכן, נשאל ישועה האם ההתנהלות הזו שמרואיין מטיל וטו על ריאיון מקובלת במערכת וואלה, והאם היה פוליטיקאי אחר שהריאיון עמו נשלח לו לפני הפרסום לצורך עריכה? וענה: "למיטב ידיעתי, לא". כמו כן, הוסיף ישועה: "רצינו להוציא את זה, אך נאמר לי על ידי שאול וניר שעדיין אי אפשר להעלות, ורק אחרי שעשינו שינויים החלטנו לפרסם את זה. הטיעון הרשמי לדחיית הפרסום בוואלה היה שזה כאילו אמברגו וסיכמנו מראש שזה יהיה ביחד עם ערוץ 10. זה לא היה נכון כמובן". לבסוף הוסיף: "אני זוכר שבסופו של דבר בני הזוג נתניהו היו מרוצים מהראיון. 'הראיתי לביבי מה יש בראשית (הסרטון של הערבים נוהרים לקלפיות). הוא מבסוט', כתב לי ניר חפץ ביום הבחירות".

בנימין נתניהו וניר חפץ | צילום: רויטרס

עוד שאלה תירוש: "מה נאמר על ידי שאול או איריס אלוביץ' על שביעות הרצון של ראש הממשלה ורעייתו מהתנהלות וואלה בבחירות?", ובתגובה ענה המנכ"ל לשעבר: "שאול הזכיר ששרה הודתה מאוד לאיריס על השירות שנתנו להם בבחירות". מעבר לכך, ביום חתימת אישור עסקת "בזק-יס" שלח ישועה לאלוביץ': "מזל טוב - יש לך חלק בזה".

כשנשאל ישועה על ידי התובעת אם אלוביץ' דיבר איתו על כך שראש הממשלה נתניהו, שכיהן באותו הזמן כשר התקשרות, לגבי חתימתו על אישור העברת מניות מיורוקום לבזק, ענה מנכ"ל וואלה לשעבר: "הבנתי שראש הממשלה צריך לחתום על האישור. באופן כללי, זה הוזכר כמנוף לחץ, 'הוא צריך לחתום, אל תעשה את זה, תקופה רגישה', זה היה נושא ידוע".

ובהמשך, כשנשאל ישועה האם אלוביץ' דיבר איתו בצורה מפורטת על העניין, הוא ענה: "לא". לאחר מכן, תירוש הציגה בפני בית המשפט את תשובתו של ישועה לאלוביץ': "לא יאומן, אסור להסס, הוא חושב שלא תעשה כלום, אחרי זה יהיה מאוחר מדי, והילד (יאיר נתניהו) בכלל ישתולל", ובתגובה ענה ישועה: "כתבתי את הדברים כדי פשוט לרצות אותו".

שאול אלוביץ', מבעלי השליטה בקבוצת בזק
שאול אלוביץ', מבעלי השליטה בקבוצת בזק | צילום: אורן בן חקון

במהלך העדות, התובעת תירוש הציגה התכתבות בין ישועה לאלוביץ' מ-2 בפברואר 2015, במסגרתה כתב הבעלים של חברת בזק שאול אלוביץ' למנכ"ל וואלה: "מספיק עם הרצוג, כל היום יש לי קשיים עם הגדול בעניין". בתגובה, ישועה כתב לו כי יוריד את הכתבה מהאתר.

בהמשך, הוצגה התכתבות נוספת בין ישועה לעורך הראשי לשעבר אבי אלקלעי, אחרי שביקש ממנו שיוריד את הכתבה, בה כתב: "תודה שאתה לא עונה. תודה שהכנסת את הוידאו עם מאיר דגן. עכשיו אני מבין איך הורסים חברה". לארח מכן ישועה הסביר: "הייתי כנראה אז בלחץ גדול. לא חשבתי שהוא הורס את החברה".

בשבוע שעבר, מנכ"ל וואלה לשעבר סיפר לבית המשפט על שיחה שהייתה לו עם מנכ"לית בזק בזמנו, סטלה הנדלר, שלדבריו נזפה בו שהסיקור נגד נתניהו בוואלה גורם לבזק הפסדים. באחת השיחות בין השניים, העיד ישועה כי אמר להנדלר: "אם בימים כאלה נעסוק בזה, בהמשך תהיה חקירת משטרה אצלי ואצל שאול. אסור להיכנס או לעסוק בזה.זה מצב מאוד מסוכן. אני מגן על שאול בזה שאנחנו לא עושים את זה, יום אחד הוא יבין את זה".