בדיר אל אסד מתקשים לעכל את החיסול הכפול: "מקרה אלים ומזעזע"

התיעוד מהרצח הכפול בכפר בצפון הותיר את תושביו מזועזעים לנוכח המציאות המדממת. עם זאת, במגזר מסרבים להתרגל לכך ודורשים מהרשויות להשליט סדר. "עד היום פוענחו פחות מ-3% ממקרי הרצח"

זמן צפייה: 02:31

אחרי אינספור מעשי רצח ועשרות קורבנות בשנה, בחברה הערבית הגיע אמש (שבת) תיעוד הרצח הכפול לעיני המצלמות, כאשר שני רעולי פנים פתחו באש מנשק אוטומטי לעבר השיפודייה בדיר אל-אסד, במהלו נרצחו חאפד' ואחמד סונעאללה ונפצעו שני ילדים בני 10 ו-13. "זה מקרה מזעזע, מקרה אלים. מעולם לא היה מקרה פזיז כזה עם רצח בדם קר של שני קורבנות ו-ווידוא של מוות", אמר עו"ד בלאל סונעאללה, דודם של הנרצחים.

לפנות הערב הובאו למנוחות שני הנרצחים בלוויה גדולה ביישוב, ובדיר אל-אסד מתקשים לעכל את הרצח גם אחרי יומיים והתושבים זועמים. "כל יום הדבר הזה קורה, זה לא ייחודי ליום הזה, כל יום יש רצח וכל יום כאשר הילדים שלך לא בבית אתה מרגיש מאוים", אמר עו"ד אמל עוראבי. "המצב הוא עצוב. אנחנו נמצאים במצב קשה יותר ויותר", הוסיף לדבריו הישאם דבאח, תושב הכפר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראש סוכנות הגרעין של איראן: "התקלה במתקן בנתנז – פיגוע טרור"

גנץ: "נעבוד כדי שכל הסכם עם איראן ימנע מרוץ חימוש גרעיני"

האב שדקר למוות את בנו בקריית גת מואשם ברצח בנסיבות מחמירות

הירי בשיפודייה בדיר אל אסד
הירי בשיפודייה בדיר אל אסד | צילום: תיעוד ממצלמות האבטחה

"לא הייתי בבית, התקשרו אליי ובאתי. אפילו לא ראיתי אותו. לקחו אותו לבית חולים ועד עכשיו לא ראיתי אותו", סיפר רמזי סונעאללה, אביו של חאפז, דודו של אחמד וסבו של הילד שנפצע, שהחל לשבת היום בסוכת האבלים המשפחתית.

במגזר הערבי מסרבים להתרגל למציאות המדממת ואזרחים רבים שאלו "היכן המשטרה?". "היו הרבה מקרי אלימות במגזר, ועד היום לא פוענחו אפילו שלושה אחוזים ממקרי הרצח. יש חוק במדינה. המשטרה אמורה לעשות את הסדר, לא אני", טען עו"ד סונעאללה.