עדות ישועה: מנכ"לית בזק נזפה בי שהסיקור בוואלה גורם להפסדים

מנכ"ל אתר החדשות לשעבר מעיד זה היום השלישי ברציפות כחלק ממשפטו של רה"מ. "בנו של אלוביץ' שלח לי הודעה ב-2015 - "ברכות, הבאת לו את הבחירות. עכשיו ביבי יעשה מה שבזק מצפה ממנו"

זמן צפייה: 04:40

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה מעיד בשעה זו (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים זה היום השלישי ברציפות, כחלק משלב ההוכחות בתיק 4000. היום, סיפר ישועה על שיחה שהייתה לו עם מנכ"לית בזק בזמנו, סטלה הנדלר, שלדבריו נזפה בו שהסיקור נגד נתניהו בוואלה גורם לבזק הפסדים.

באחת השיחות בין השניים, העיד ישועה כי אמר להנדלר: "אם בימים כאלה נעסוק בזה, בהמשך תהיה חקירת משטרה אצלי ואצל שאול. אסור להיכנס לזה, אסור לעסוק בזה. אי אפשר בימים כאלה. זה מצב מאוד מסוכן. אני מגן על שאול בזה שאנחנו לא עושים את זה, יום אחד הוא יבין את זה".

"אין חצי דרך בעיתונות, יש עיתונות חופשית והיא צריכה לעשות מה שהיא מאמינה. יכול לקחת בדיוק דקה שהחקירה היום של נוני תהיה במקום אחר, אנחנו נצטער על כל דקה ועל כל שטות שאנחנו עושים", אמר ישועה לטענתו. "כל הזמן באים ואומרים 'כותבים נגד זה ולא נגד זה', אבל אחר כך בודקים את העובדות ורואים שזה לא נכון. כתבו נגד כחלון ברמה שהוא השתגע".

לכתבות נוספות בנושא >>

ישועה ממשיך להעיד: "בני הזוג אלוביץ' ביקשו שאמחוק תכתובות"

ההודעות מאלוביץ' והבקשות של נתניהו: העדות הראשונה של ישועה

אילן ישועה: "אסור היה לפרסם שום ידיעה על פרשת הצוללות"

אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר
אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר | צילום: אורן בן חקון

עוד סיפר ישועה כי אחרי בחירות 2015, בנו של שאול אלוביץ', אור, שלח לו הודעה ובה כתב: "ברכות, הבאת לו את הבחירות. עכשיו ביבי יעשה מה שבזק מצפה ממנו. למעשה, נקבעה נורמה לפיה אני צריך לאשר מול אנשי ראש הממשלה כל עורך ראשי וכתב בכיר. שאול ואיריס אמרו לי לפנות לניר חפץ לאישור. למשל אמרו לי לא להביא את יואב גולן, כי הוא יותר גרוע מבן כספית".

בהמשך, סיפר כי רצה לצרף לאתר כמה אנשי תקשורת - אולם המינויים הללו לא אושרו, וגם אם כן - חלקם פוטרו. כדוגמה, הזכיר את טלי בן עובדיה, אילה חסון, ינון מגל ואבירם אלעד. לדבריו, רצה למנות את אבירם אלעד - אולם הזוג נתניהו לא רצה אותו. ישועה אולם ניסה לשכנע את השניים כי אלעד הוא איש ימין, שבעברו היה סגן אלוף בדובדבן.

"הגעתו הייתה אחד הימים השחורים שלי בוואלה. אמרו לי שאני מביא אותו לתקופת מבחן, ובמקביל נעשה עסקת חבילה ונביא שני עיתונאים מהימין. את אראל סגל ושמעון יקלין, איריס ניסתה לפעול מול שרה בערוצים אחרים כדי להכשיר אותו".

אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר, במהלך עדותו בבית המשפט
אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר, במהלך עדותו בבית המשפט | צילום: איור: ביאנה זקוטניק

בשלב מסוים, תיאר כי הרגיש רע כאשר האזין במהלך חקירתו להקלטות של בני הזוג אלוביץ'. "התהפכה לי הבאו, אנחנו קוראים שם בשמות לכתבים - זה לא נעים. שמעתי את עצמי מתחנף לבוס".

בבית המשפט הוצגו תכתבות וואטספ בין ישועה לשאול אלוביץ'. אחרי שפורסמה ידיעה באתר, אלוביץ׳ כתב לישועה: "תוריד את הידיעה, זה ימנע את אישור יס, אני אהרוג אותך".

בהתכתבות אחרת בין השניים, מחה אלוביץ' בפני ישועה על ציטוט של ציפי לבני שהופיע באתר. "אתה לא חושב שהגזמנו עם ציפי?", כתב אלוביץ'. "לא", השיב ישועה, "אי אפשר שלא לצטט את מנהיגי המפלגות". "אני לא צריך חתימה של ציפי השבוע", ענה לו אלוביץ', ואילו ישועה השיב לו כי "לכן זה לא בראשית. אי אפשר בבחירות לא לכתוב על ציפי". "אפשר להבדיל בין עיקר לתפל", התעקש אלוביץ', "הדברים החשובים באמת יכולים להיפגע בגלל אגו צדקנות ושטויות".

שאול אלוביץ', מבעלי השליטה בקבוצת בזק
שאול אלוביץ', מבעלי השליטה בקבוצת בזק | צילום: רויטרס

"אני זוכר שהייתה כתבת תחקיר של רביב דרוקר", הוסיף ישועה לספר. "אני לא זוכר על מה זה היה, אבל זו הייתה כתבה שקשורה לראש הממשלה או לבן שלו, וההנחיה הייתה במצבים האלה, שניזהר מלעשות פולואפ - ידיעת המשך".