ישועה ממשיך להעיד: "בני הזוג אלוביץ' ביקשו שאמחוק תכתובות"

ביום השני לעדותו, סיפר מנכ"ל וואלה לשעבר על פגישה שבה לטענתו בני הזוג אלוביץ' הורו לו לבצע פעולות שהיוו שיבוש חקירה. "אמרו שחשוב לתאם מה כל אחד יגיד - ביקוש שאוריד את הנייד באסלה"

זמן צפייה: 03:13

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, העד הראשון במשפט ראש הממשלה, המשיכה היום (שלישי), כאשר ישועה סיפר על הוראות שקיבל לכאורה מהזוג אלוביץ' שהיוו שיבוש חקירה.

"ב-27 בדצמבר בלילה קיבלתי שיחת טלפון הביתה מאיריס אלוביץ', ביקשו שאגיע לאגף הפרטי בבית שלהם. שאול ואיריס קיבלו אותי. לקחו לי את הנייד והשאירו גם את שלהם בחוץ", סיפר מנכ"ל וואלה לשעבר. "הם אמרו לי 'יצאנו עכשיו מפגישה עם ניר חפץ, הוא הגיע מדיון עם אנשי רה"מ ועם עו"ד ויינרוט'. אמרו שהגיעה אליהם ידיעה שעלולה להיפתח חקירה".

"אמרו לי שחשוב שאם תיפתח חקירה, לתאם מה כל אחד יגיד - מה אני אגיד, מה ראש הממשלה יגיד ומה אלוביץ' יגיד", הוסיף ישועה. "הצעה אחת הייתה שאני יזמתי הכול, את הסיקור המוטה. אמרתי שזה בלתי אפשרי כי לא יאמינו. הצעה שנייה הייתה שאגיד שזה מסיבות אידיאולוגיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

צה"ל: סוכל אירוע דריסת חיילים ליד רמאללה; דיווח: הנהג נהרג

המנדט מתקרב לנתניהו: סער והסיעות הערביות לא המליצו על אף אחד

לפיד: "הצעתי לבנט שנקים ממשלת אחדות והוא יהיה ראשון ברוטציה"

מנכ''ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, נכנס לאולם בית המשפט
מנכ''ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, נכנס לאולם בית המשפט | צילום: אורן בן חקון

ישועה הוסיף והעיד כי "הם שאלו אותי אם אני מוחק את התכתובות. הם אמרו לי למחוק. הם בקשו שאמחק עכשיו. אמרתי שאני לא רוצה, שיש לי תמונות פרטיות. בנוסף הם אמרו לי שחשוב גם להרוס את הטלפון, הם אמרו לי להוריד אותו בשירותים".

לדבריו, הייתה לשלושה קבוצת ווטסאפ משותפת, שאיריס אלוביץ' יצאה ממנה ראשונה, ולאחר מכן הוא הוציא את שאול ושינה את שם הקבוצה ל"תמונות נכדים". "הוא ביקש שאעלים את הטלפון והזמנתי נייד חדש. הוא הזמין אותי לפגישות אחרות, חששתי שהוא יראה שלא מחקתי אז שיניתי את שם הקבוצה", סיפר ישועה.

נוסף על כך, סיפר על פגישה במשרד של אלוביץ', שבה לדבריו אמר לו: "איריס מודאגת ממך", ולקח לו את הנייד. "פתאום נפתח חדר הישיבות, ושאול נותן את הנייד שלי לאנשים. חיכיתי 10 דקות ולקחתי את הפלאפון בכוח", סיפר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יושב באולם בית המשפט המחוזי בירושלים
ראש הממשלה בנימין נתניהו יושב באולם בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: אורן בן חקון

בהמשך העדות, ישועה נשאל על ידי השופטים מי חיבר אותו לעסקת רכישת וואלה על ידי המיליארדר ג'יימס פאקר ומה היה תפקידו בעסקה, וכך ענה: "בסוף 2013 שאול אלוביץ' אמר לי שיש פה מיליארדר ששמו פאקר, ושהוא הופנה על ידי ראש הממשלה לרכוש את וואלה, ומי שייצור איתי קשר זה עורך הדין יעקב נאמן".

הבוקר, החל היום השני בשלב ההוכחות בתיקי נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. בפתח הדיון, התייחסה עורכת הדין יהודית תירוש, נציגת הפרקליטות, לאיומים שקיבל ישועה, שפורסמו בחדשות 13, ואמרה כי "אמש הוא יצר איתנו ישועה והעביר לנו מספר הודעות לא נעימות שקיבל, אנחנו העברנו את הדברים למשטרה".

תחילת הדיון היום נסובה סביב עניינינים טכניים, כאשר ההגנה טוענת שהרענון שנעשה לישועה בפרקליטות לא נעשה כפי שצריך. כמו, קימיים ויכוחים לגבי חומרי חקירה.

אתמול, התייצב ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון הראשון במשפטו, שם החל שלב ההוכחות. העד הראשון שעלה על דוכן העדים הוא ישועה - מי שמוגדר כעד מפתח ומבחינת הפרקליטות נחשב לאמין מאוד, שכן עוד בזמן אמת הוא זיהה כי יש חשד לפלילים במערכת היחסים בין אלוביץ' לנתניהו, והקליט שיחות שמוכיחות איך עבדה השיטה לכאורה.