"ירה בשוגג בסב שאסף את נכדתו מהגן": אישום ברצח נגד תושב נצרת

מהאישומים עולה כי אל-מג'יד ואכד בן ה-24 ירה לעבר עובד במאפיית אבו נאג'י שבעיר, ופגע בנוסף בלבו של תאופיק זאהר בן ה-60, מוזיקאי ומורה לנהיגה שלא היה מעורב בתקרית

זמן צפייה: 02:10

בית המשפט המחוזי בנצרת הגיש היום (ראשון) כתב אישום נגד אל-מג'יד מרואן ואכד, בן 24, בגין רצח המוזיקאי והמורה לנהיגה בן ה-60, תאופיק זאהר, בעיר נצרת. נוסף לכתב האישום, הוגשה גם בקשה למעצר עד תום ההליכים. זאת, בתום חקירה בת חודשיים של מחלק הרצח ביחידה המרכזית של מחוז צפון, שבמהלכה פוענח הרצח, ונעצר החשוד המרכזי לאחר תשעה ימי חקירה.

מכתב האישום עולה כי ואכד יצר קשר עם אדם נוסף לפני כחודשיים, והם החליטו לירות בעובד מאפיית אבו נאג'י שבעיר. הם הצטיידו בקטנוע ואקדח, וואכד הסיע קטין למאפייה על מנת שיודיע לו על הגעת העובד למקום. לאחר מכן, חיבר ואכד לקטנוע לוחיות רישוי מזויפות על מנת להקשות על זיהויו, ויצא לכיוון המאפייה כשהאדם הנוסף מסיע אותו על הקטנוע.

זמן קצר לאחר מכן, הלך זהאר עם נכדתו בת הארבע לאחר שאסף אותה מהגן, כמדי יום, לעבר ביתו הסמוך למאפייה. באותה העת, עמד העובד ושוחח עם אדם אחר בחזית בית העסק. ואכד, על פי האישומים, התקרב לאזור כשהוא רכוב על הקטנוע, וירה בירכי העובד שלושה כדורים, מה שגרם לו להתמוטט על המדרכה.

פענוח רצח המנוח זהר תאוופיק בנצרת
פענוח רצח המנוח זהר תאוופיק בנצרת | צילום: דוברות המשטרה

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הטביעה באילת: "אחד הצעירים זעק לעזרה – הקברניט לא פעל כנדרש"

פרצו פנימה וירו באוויר: רעולי פנים שדדו חנות תכשיטים • תיעוד

עובר האורח שנהרג מהירי בנצרת – הגן על נכדתו בגופו

נפילתו של העובד לא גרמה לוואכד להפסיק, והוא ירה חמישה כדורים נוספים לפחות, כשאחד מהם פגע בשוגג בלבו של זאהר. הוא התמוטט על נכדתו והשניים נפלו. מיד לאחר האירוע, לפי האישומים, ואכד החליף בגדים ונעליים, על מנת להקשות על זיהויו. כמו כן, הוא, או אדם אחר, פירקו את הקטנוע והציתו את חלקיו - במטרה להשמיד את ראיות האירוע.

תאופיק זאהר
תאופיק זאהר

ואכד נעצר תשעה ימים לאחר האירוע, ומעצרו הוארך מעת לעת.

כזכור, זאהר נפצע אנוש ופונה לבית החולים האנגלי שבנצרת ושם נקבע מותו, זמן קצר לאחר הגעתו. עימו הגיעו גבר כבן 50 שנפצע קל, כתוצאה מהירי.

פענוח רצח המנוח זהר תאוופיק בנצרת
פענוח רצח המנוח זהר תאוופיק בנצרת | צילום: דוברות המשטרה

"הוא החזיק לה את היד, וכשירו לעברו, כיוונו למטה לאיזור הרגליים. הוא התכופף כדי להגן על הילדה, וקיבל את הכדור בחזה", סיפר נביל דניאל, חתנו של זאהר. "הוא היה בן אדם שקט. ניגן על העוד, כל נצרת מכירים אותו, כולם מחבבים אותו, הוא אהב לחיות, אהב מוזיקה", סיפר עליו בן דודו ויליאם זאהר, "הוא חי בשקט עם משפחה שלמה, וזה מה שקרה לו. הוא סתם עובר אורח שקיבל כדור וזהו - נגמרו החיים שלו".