הטביעה באילת: "אחד הצעירים זעק לעזרה - הקברניט לא פעל כנדרש"

לפי עדות שהגיעה למשטרה, לאחר שאלירן לוין קפץ למים, חבריו צעקו לקפטן כי הוא טובע - אך זה לא נהג כמצופה. המשיט חשוד בגרימת מוות ברשלנות, בעל כלי השיט נחקר בחשד לעבירות רישוי

זמן צפייה: 01:49

לפי עדות שהגיעה למשטרה במסגרת חקירת התקרית שבה טבע למוות אלירן לוין, אחד הצעירים שנכחו במקום צעק למשיט היאכטה כי לוין טובע - אך לדבריו, הקברניט לא פעל כנדרש. הקברניט חשוד בגרימת מוות ברשלנות, ובתום חקירתו שוחרר למעצר בית מלא בן חמישה ימים. בעלי הספינה נחקר בחשד לעבירות רישוי.

מחקירת המשטרה באילת עולה כי כ-180 נופשים, רובם בני נוער, יצאו לשיט שנמשך כשלוש שעות. בשלב מסוים כלי השיט עגן מול חוף מפרץ השמש, והצעירים קפצו למים. שני צוללנים שעברו במקום זיהו את לוין והעבירו אותו לקבלת טיפול רפואי, אך כעבור זמן קצר נקבע מותו.

במשטרה בודקים אם קברניט היאכטה לא הגיב במהירות למרות שנאמר לו שהנער טובע, וכן מדוע הוא לא הזעיק עזרה ולמה לא ירדו למטה לחפש אחריו.

עוד בחדשות 13:

בן 18 קפץ מיאכטה במסיבת גיוס באילת – וטבע למוות

סוף עצוב: נקבע מותו של הפעוט שטבע בבריכה פרטית בגוש עציון

"אל תגידו לי זה לא יקרה": 203 ילדים טבעו למוות מאז 2008

אלירן לוין
אלירן לוין | צילום: באדיבות השקמה, ראשון לציון

כאמור, לוין, תושב ראשון לציון בן 18, טבע למוות באילת, לאחר שקפץ מיאכטה במהלך מסיבת גיוס בעיר. הצעיר נמשה מהמים על ידי צוללנים, וצוות של מד"א ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים "יוספטל" – שם נקבע מותו. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הצעיר קפץ עם חבריו למים, וכעבור זמן מה נמצא בעומק של 15 מטרים על ידי צוללנים שעברו במקום. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע. משיט היאכטה עוכב לחקירה.

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א אליאן זזון, סיפר: "כשהגענו לחוף, הגיעה לעברנו סירה שמשתה מהמים צעיר בן 18 מחוסר הכרה, לאחר שטבע. הוא היה ללא דופק וללא נשימה, והתחלנו מיד בהענקת טיפול רפואי מציל חיים, שכלל ביצוע פעולות החייאה מתקדמות. העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי"ח, תוך כדי פעולות החייאה, כשמצבו קריטי".