השופטים קבעו: נתניהו חייב להתייצב לנאום פתיחת שלב ההוכחות

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים פסקו כי ראש הממשלה חייב להגיע ביום שני לנאומה של ליאת בן ארי, אולם פטרו אותו מלהיות נוכח במהלך עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה

זמן צפייה: 01:06

שופטי בית המשפט המחוזי קבעו היום (חמישי) כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו להתייצב לנאום פתיחת שלב ההוכחות ביום שני בשבוע הבא, אותו תישא התבועת והמשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי.

עוד החליטו השופטים כי פטור מלהיות נוכח במהלך עדותו של מנכ"ל 'וואלה!' לשעבר אילן ישועה, אלא אם הפרקליטות תחליט כי יש צורך בנוכחותו באחד הדיונים הספציפים, אך היא תאלץ לבקש זאת מבית המשפט שיכריע בעניין.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

המגעים להקמת ממשלה: בנט ייפגש מחר עם נתניהו, ובמוצ"ש עם לפיד

פייזר: החיסון יעיל לחצי שנה – ומגן גם מפני הזן מדרום אפריקה

משרד הבריאות: עלייה נוספת במקדם ההדבקה – הגבוה מזה שבועיים

ליאת בן ארי, התובעת במשפט נתניהו
ליאת בן ארי, התובעת במשפט נתניהו | צילום: ראובן קסטרו

כזכור, הפרקליטות שלחה הבוקר מכתב לבית המשפט ובו נכתב: "המאשימה סבורה כי יש טעם ממשי לנוכחותו של הנאשם בנאום הפתיחה, שהינו מעמד הפתיחה של פרשת התביעה כולה, הן בהיבט של משמע הדברים על ידי הנאשם באופן בלתי אמצעי, והן בהיבט של מראית פני הצדק".

בהתייחס לפטור מעדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר, מוקדם יותר השבוע פרקליטי נתניהו טענו כי "כיוון שלראש הממשלה לא היה קשר עם אילן ישועה, וממילא נוכחותו אינה תורמת לדיון בשום צורה, פרקליטי ראש ראש הממשלה יבקשו לפטור אותו מהשתתפות בחקירותיו של ישועה. זו בקשה מקובלת בתיקים בהיקפים דומים".