הוארך בשמונה ימים מעצרו של החשוד ברצח הבכיר במשמר בתי המשפט

בית משפט השלום בירושלים קבע כי בן ה-30, החשוד כי דקר למוות את שכנו עמוס סער בן ה-55, יישאר במעצר עד ליום ראשון הבא. צו איסור פרסום עד ליום חמישי הוטל על פרטי החקירה

זמן צפייה: 02:03

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) בשמונה ימים את מעצרו של החשוד ברצח שכנו עמוס סער בן ה-55, בכיר במשמר בתי המשפט, שנדקר לפני כשבועיים למוות בשכונת הר חומה שבעיר. צו איסור פרסום עד ליום חמישי הוטל על פרטי החקירה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טראמפ: "סימנו 52 מטרות איראניות ונפגע בהן אם נאוים שוב"

שר החוץ האמריקני שוחח עם נתניהו על חיסול סולימאני

דיווח: טראמפ החליט על חיסול סולימאני רק 3 ימים לפני הפעולה

עמוס סער, קב''ט מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט, שנדקר למוות בירושלים
עמוס סער, קב''ט מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט, שנדקר למוות בירושלים | צילום: חדשות 13

לפני כשבועיים, כאמור, סער נדקר למוות בשכונת הר חומה. במהלך סריקות נרחבות באזור, המשטרה איתרה ועצרה חשוד בשנות ה-30 לחייו והוא הועבר לחקירה. זמן קצר לאחר מכן, גבר בשנות ה-50 לחייו נעצר בחשד למעורבות באירוע, כאשר יש לו קשר לחשוד הראשון. על פי החשד, הרקע למעשה הוא ככל הנראה סכסוך בין שכנים.

סער אותר בשעות הצהריים כשהוא מחוסר הכרה בחדר מדרגות בבניין. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול ופינה אותו לבית החולים שערי צדק בעיר, תוך כדי פעולות החייאה, שם נקבע מותו. חובש רפואת חירום של מד"א, נעם לוי, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 50 שוכב מחוסר הכרה בחדר המדרגות בבניין כשהוא סובל מפציעה חודרת בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום ולבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ופינינו אותו במצב קריטי תוך המשך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים".

כוחות הצלה ובטחון בזירה בה אדם נפצע עם סימני חבלה על גופו בירושלים
כוחות הצלה ובטחון בזירה בה אדם נפצע עם סימני חבלה על גופו בירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

אורלי סער, אלמנתו של עמוס, סיפרה לחדשות 13 כי "עמוס היה אדם של שלום - הוא דן כל אדם לכף זכות, ופשוט נפל קורבן לשכן שהטריד אותנו". על השכן, שנעצר בחשד לרציחתו של סער, אמרה: "הוא הרס לנו את המשפחה".

"השכן היה דופק חזק בדלת ואיים על החיים של כולנו, שישרוף לנו את הבית", שחזרה. "הוא איים על החיים של עמוס, אמר לו שירצח אותו ושיגרום לו שהוא ימות. עמוס אמר לו 'אני מבקש ממך ללכת'. לי עמוס אמר: 'אורלי, הוא חולה נפש'. היה לו רחמים עליו".

היא ביקשה להדגיש כי "זה לא סכסוך שכנים. זה התחיל לפני שנה, כשהייתה לנו כלבה וזה הפריע לו. הוא היה אומר לנו דברים על הכלבה שהוא לא יכול לשמוע את הנביחות. לפני שנה הגשתי תלונה במשטרה - הוא ממש הגזים. הוא פרסם תמונות שלנו והעלה לפייסבוק. זימנו אותי לחקירה והחוקרים באו אליו הביתה, חקרו אותו וסגרו את התיק. הוא הסתובב ברחובות".