חשד לרצח בצפון: אישה כבת 40 נדקרה למוות על ידי בן זוגה לשעבר

לפי החשד, רביע כנאענה התנגש בעראבה במכוניתה של וופאא עבאהרה, ממנה הוא נמצא בהליכי גירושים, ואז דקר אותה. היא פונתה לביה"ח פוריה במצב אנוש, שם נקבע מותה. מתנהל מצוד אחר החשוד

זמן צפייה: 03:03

וופאא עבאהרה, כבת 40, נדקרה למוות היום (שני) בעראבה שבגליל על ידי הגרוש שלה. זאת, לאחר שהייתה מעורבת בהתנגשות של שני כלי רכב בכניסה לעיר. לאחר התאונה דקר נהג הרכב הפוגע את הנהגת, והיא נפצעה אנוש. היא הובהלה למרכז הרפואי פוריה, ושם נאלצו לקבוע את מותה.

המשטרה פתחה בחקירה ובשעה זו מנהלת מצוד אחר החשוד המרכזי בפרשה - רביע כנאענה, כאמור, בן זוגה לשעבר של המנוחה, תושב עראבה בן 40. כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש לפנות למשטרת ישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בפעם השנייה בהיסטוריה: אסטרונאוט ישראלי ישוגר לחלל ב-2021

לאחר הירידה בשל הסגר הראשון – המשק ישראלי צמח ב-8.4% ברבעון

החשד להתעללות בתינוק בדרום: נקבע מוות מוחי לבן הארבעה חודשים

רביע כנאענה, חשוד בדקירת גרושתו בעראבה
רביע כנאענה, החשוד בדקירת גרושתו בעראבה | צילום: דוברות המשטרה

בני הזוג, שעד כה היו בהליכי גירושין, מוכרים למשטרה ולשירותי הרווחה. כנאענה עצמו ריצה בעבר שמונה חודשי מאסר על עבירות של אלימות במשפחה. ועדת השחרורים סירבה לקצר את עונשו משום שהוא לא רצה לקבל טיפול מכל סוג שהוא. הנרצחת שהתה במקלט לנשים מוכות - אך עזבה אותו מרצונה. בכתב אישום שהוגש נגדו אשתקד, צוין שהחשוד איים על אשתו באומרו: "אל תכריחי אותי לעשות טעות, יהיה לי קשנ עם זה שאת והילדים תעזבו, יהיה לי קשה עם זה ואני לא אשלוט על התנהגותי".

חובש רפואת חירום במד"א ענאן בדארנה, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את האישה שוכבת ברחוב כשהיא מחוסרת הכרה, ביצענו בה בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בה פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים והנשמות, העלינו אותה לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותה לביה"ח תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבה קריטי". שם, כאמור, נקבע מותה.

חשד לרצח בעראבה
חשד לרצח בעראבה | צילום: דוברות המשטרה

יו"ר נעמת חגית פאר התייחסה למקרה: "נשים ממשיכות להירצח וזה לא מזיז לממשלה הזאת. הן שקופות לנבחרי הציבור. מצד אחד השרים מגנים ומבקרים במקלטים לנשים מוכות ומצד שני מתמידים בסירובם להעביר תקציבים שהובטחו למאבק באלימות נגד נשים".

מנכ"לית עמותת רוח נשית, תמר שוורץ, אמרה בתגובה למקרה הרצח: "בזמן שנשים נרצחות על ידי בני זוגן, עוד אשה ועוד אשה, מהדהדות באוזנינו תגובות אותם חברי הכנסת החוששים שלגברים לא יהיה כסף לכדורגל כי האשה מרוששת אותם או שאין להתערב בתא המשפחתי כי הוא קודש הקודשים. כשהעיסוק הוא בפופוליסטי ובהכנעת היריב - ולא ביישום אמיתי של התכנית הלאומית למניעת אלימות נגד נשים - התוצאות עגומות. מחר אמור להתקיים דיון בועדת חוקה על הצעת החוק למניעת אלימות כלכלית. אני מקווה שעל רקע הרצח המיותר הזה חברי הכנסת יפנימו שאלימות זה לא עניין של ימין או שמאל אלא של חיים או מוות".

שר העבודה והרווחה איציק שמולי התייחס לאירוע: "המקרה המחריד והמצער הזה הוא עדות כואבת להכרח שבשינוי הדיסקט וקידום המהלך שאותו אני מוביל בימים אלה בממשלה: יש לחייב גברים אלימים בתכנית טיפולית ושיקומית טרם חזרתם לביתם. למרות ששירותי הרווחה התריעו על מסוכנתו של האיש, הוא השתחרר מהכלא ללא הליך טיפולי שאולי היה מונע את הרצח. לצד עיבוי והרחבת המענים לנשים נפגעות אלימות, אין לי ספק שזה הצעד שיוכל להביא לשינוי המגמה. תופעת האלימות במשפחה הינה בעיה לאומית שמחייבת שילוב של כל המערכות הן בהחמרת ענישה, שינויי חקיקה וחיוב גברים בקבלת טיפול".

חשד לרצח בעראבה
חשד לרצח בעראבה