חודש וחצי אחרי: החשוד ברצח המשולש במג'ד אל-כרום הסגיר עצמו

גבר בן 32 נעצר בחשד למעורבות בקטטה, שבסופה נורו למוות שני אחים, וכן אדם שלישי נדקר ומת מפצעיו כעבור יומיים. מחר הוא יובא לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בנצרת

זירת הירי במג'ד אל כרום | צילום: דוברות המשטרה

תושב מג'ד אל-כרום בן 32, החשוד במעורבות ברצח המשולש שאירע לפני כחודש וחצי, הסגיר את עצמו למשטרה. מחר (ראשון) הוא יובא לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בנצרת.

כזכור, בתחילת חודש אוקטובר נורו למוות אחמד סאמי מנאע בן 36 ואחיו חליל סאמי מנאע בן 23. באותה תקרית נפצע קשה מאוד מדקירה מוחמד יונס סבע בן ה-26, ויומיים לאחר שהרופאים נאבקו על חייו, הם נאלצו לקבוע את מותו. כמו כן, באותו אירוע נפצע קל מירי אדם רביעי. מבירור ראשוני עלה כי ככל הנראה התפתחה קטטה במקום בין כמה מעורבים, ובמהלכה בוצע הירי הקטלני.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בדרך להכרעה? כל התרחישים לקראת פקיעת המנדט של גנץ

הירי לב"ש והתקיפה ברצועה: חמאס וצה"ל יצאו ידי חובה • פרשנות

תרופה לעשירים בלבד: כך פגעה רפורמת הקנאביס הרפואי בחולים

שני ההרוגים באירוע הירי במג'ד אל-כרום, חליל סאמי מנאע, בן 23 ואחיו אחמד סאמי מנאע, בן 36
שני ההרוגים באירוע הירי במג'ד אל-כרום חליל סאמי מנאע, בן 23 ואחיו אחמד סאמי מנאע, בן 36

בתחילת החודש, הנהגת הציבור הערבי פתחה בשביתת רעב בת שלושה ימים מול משרדו של ראש הממשלה נתניהו, במחאה על "אוזלת היד מצד המשטרה והממשלה בטיפול בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית".

במסיבת עיתונאים שהתקיימה במאהל מסרה ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי כי "אוהל מחאה זה בא לזעוק את זעקתם של האזרחים הערבים בדרישה להכריז על מצב חירום ותוכנית ממשלתית מפורטת שתכלול החלטה ממשלתית למאבק באלימות ובפשיעה ולהקצות את המשאבים הדרושים לכך ולאסוף את הנשק ולמנוע את זרימתו ליישובים הערבים, עם לוח זמנים ברור ומזורז".

יו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה הפנה את האצבע המאשימה כלפי הרשויות, ואמר: "אנחנו כאן כדי להטיל את האחריות על הפשיעה המשתוללת ברחובותינו על ראש הממשלה והממשלה. הנשק מגיע מהצבא וחסינות הפושעים מגיעה מהמשטרה".

אוהל המחאה של הנהגת החברה הערבית
אוהל המחאה של הנהגת החברה הערבית | צילום: הרשימה המשותפת