במחאה על האלימות: הנהגת החברה הערבית פתחה בשביתת רעב

בכירים בציבור הערבי, בהם חברי הרשימה המשותפת, הקימו מאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה, וישבתו שלושה ימים: "מטילים על רה"מ והממשלה את האחריות על הפשיעה המשתוללת ברחובות"

זמן צפייה: 00:47

האלימות בחברה הערבית: הנהגת הציבור הערבי פתחה היום (ראשון) בשביתת רעב בת שלושה ימים מול משרדו של ראש הממשלה נתניהו, במחאה "על אוזלת היד מצד המשטרה והממשלה בטיפול בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית". ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי מסרה כי הפשיעה והאלימות גבו את חייהם של 1395 אזרחים ואזרחיות מתחילת שנת 2000 ו-79 אזרחים ואזרחיות מתחילת השנה.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה במאהל מסרה ועדת המעקב כי "אוהל מחאה זה בא לזעוק את זעקתם של האזרחים הערבים בדרישה להכריז על מצב חירום ותוכנית ממשלתית מפורטת שתכלול החלטה ממשלתית למאבק באלימות ובפשיעה ולהקצות את המשאבים הדרושים לכך ולאסוף את הנשק ולמנוע את זרימתו ליישובים הערבים, עם לוח זמנים ברור ומזורז".

יו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה הפנה את האצבע המאשימה כלפי הרשויות, ואמר: "אנחנו כאן כדי להטיל את האחריות על הפשיעה המשתוללת ברחובותינו על ראש הממשלה והממשלה. הנשק מגיע מהצבא וחסינות הפושעים מגיעה מהמשטרה".

עוד בחדשות 13:

הרוג ושני פצועים במהלך קטטה בין שתי משפחות בכפר בצפון

ירי, מעצרים ונשק לא חוקי: כך נראה לילה אחד באום אל-פחם

חשד לרצח בצפון: בן 47 נורה למוות סמוך לכפר איבטין

יו''ר הרשימה המשותפת איימן עודה במאהל המחאה בירושלים
יו''ר הרשימה המשותפת איימן עודה במאהל המחאה בירושלים | צילום: טוויטר

מאז תחילת 2019, כאמור, נהרגו 79 אזרחים ואזרחיות בתקריות אלימות בחברה הערבית, כשהקורבן האחרון פאלח דחלה בן ה-35, הצטרף לרשימה אתמול. דחלה נפצע אנוש במהלך קטטה שפרצה בין שתי משפחות בכפר טורעאן, ולאחר מאמצי החייאה נקבע מותו. במהלך האירוע, נורו זיקוקים, יודו אבנים, הוצתו פחי אשפה ונורו יריות באויר. שני בני אדם נוספים נפצעו באירוע באורח קשה וקל. כוח משטרתי גדול פיזר את המעורבים בקטטה והפצועים פונו לבית החולים פוריה.

המשטרה החלה בחקירת המקרה. מעבדת זיהוי פלילי, חוקרים ובלשים הוזעקו לזירת האירוע והחלו באיסוף ממצאים ואיתור חשודים מעורבים. במקביל לחקירת האירוע, כוחות משטרה גדולים הוזעקו כפר על מנת למנוע את המשך הסלמת הסכסוך. במחאה על האירוע האלים המועצה המקומית טורעאן הכריזה על שביתה כללית ביישוב, כולל בבתי הספר.

פאלח דחלה, בן 35, נהרג במהלך קטטה בכפר טורעאן
פאלח דחלה, בן 35, נהרג במהלך קטטה בכפר טורעאן

בסוף השבוע נורה למוות תושב הכפר חוואלד שבגליל התחתון בן 47 ליד לכפר איבטין הסמוך. מצבו הוגדר בתחילה קשה, והוא פונה לבית החולים – שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה, ונסיבות האירוע נבדקות.

מחקירה עד כה עולה שהירי בוצע סמוך לשעה 6:00 בבוקר על ידי שני רעולי פנים. צוות של מגן דוד אדום הגיע לזירה בעקבות הדיווח על האירוע, העניק לפצוע טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים רמב"ם שבחיפה. במקביל, כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו במצוד אחר היורים, וכן אספו ממצאים בזירה.