ביהמ"ש אישר להגנה של לייפר להגיש חוו"ד נוספת על מצבה הרפואי

לאחר שצוות מומחים קבע כי הנאשמת בפגיעה מינית באוסטרליה כשירה לעמוד לדין, בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את דרישת הפרקליטות, והתיר לעו"דים לסתור את קביעת הפאנל, ואף לזמן עדים נוספים

זמן צפייה: 00:40

משפט מלכה לייפר: לאחר שצוות מומחים קבע כי לייפר כשירה לעמוד לדין, בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שלישי) את דרישת הפרקליטות, שביקשה לקבוע בהקדם דיון על הסגרת הנאשמת בפגיעה מינית בתלמידותיה הקטינות באוסטרליה, לעורכי דינה להגיש חוות דעת נוספת המעידות כי היא אינה כשירה לעמוד לדין.

נוסף על כך, לאחר הגשת חוות הדעת של צוות המומחים מטעם עורכי דינה של לייפר, עדי הגנה נוספים צפויים להעיד בהמשך ההליך. עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד אמרו בתגובה כי "ההחלטה הייתה מתבקשת בעינינו וחבל שהפרקליטות ניסתה לרמוס את זכויותיה של לייפר ולהילחם בבקשה. על כל הצדדים לנהוג באחריות ולחדול לחלוטין מכול ניסיון לערב קמפיינים פוליטיים שנועדו להפעיל לחץ על בית המשפט ומהווים פגיעה בשיקולי הצדק ובמערכת המשפט הישראלית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"הגעת המשלחת המצרית לאזור – בשל כוונת ישראל לחסל בכירי חמאס"

גופות שתי נשים נמצאו בדירה בעפולה – הנסיבות בבדיקה

הנגיף הסיני: יפן תבדוק אם הטיפול באיידס – אפקטיבי לקורונה

מלכה לייפר, הנאשמת באונס באוסטרליה
מלכה לייפר, הנאשמת באונס באוסטרליה | צילום: חדשות 13

מארגון JCW, המלווה את הנפגעות של מלכה לייפר, נמסר כי "שוב אותו אגרוף מוכר ללב. שוב האכזבה אליה התרגלנו מציפה את פני השטח. צר לנו לראות איך בית המשפט משתף פעולה שוב ושוב עם הכוונה הזדונית של לייפר לחמוק מן הצדק. למרות זאת, העיכובים ההזויים, החוזרים והנשנים של מתן צו ההסגרה, לא ירפו את ידינו. נמשיך להיאבק להסגרתה של לייפר בכל הכוח ובכל הכלים העומדים לרשותנו".

לפני כחודש הכריע צוות המומחים שמינה בית המשפט כי לייפר - מתחזה, וניתן להעמידה לדין. עורכי דינה של לייפר, אמרו לאחר ההכרעה כי "אין שום הפתעה בחוות הדעת שהוגשה לבית המשפט. חשוב להדגיש ולהזכיר ששתי חוות דעת קודמות אשר קבעו כי לייפר מתחזה וכשירה לעמוד לדין נדחו כליל על ידי בית המשפט לאחר הליך ההוכחות. אנחנו צופים שכך יהיה בעניינה של חוות הדעת הזו".

מלכה לייפר, החשודה שאנסה תלמידותיה כשניהלה ביה''ס באוסטרליה
מלכה לייפר, החשודה שאנסה תלמידותיה כשניהלה ביה''ס באוסטרליה | צילום: צילום מסך

מארגון JCW, המלווה את הנפגעות, נמסר בתגובה: "כבר מרגע שנכנסנו לעובי הקורה הבנו כי מלכה לייפר מהתלת בכולם והיא כשירה לעמוד לדין. התפללנו על כך רבות ואנו חשים הקלה גדולה מהחלטת הוועדה שקבעה כי מלכה לייפר מתחזה. אנו מצפים שבית המשפט לא יתמהמה עוד, ויחליט על הסגרתה המיידית לאוסטרליה על מנת שסוף סוף ימוצה הדין עמה".

לפני כחודשיים נדחה הדיון בהכרעה לגבי כשירותה הנפשית של מלכה לייפר לעמוד לדין באוסטרליה, לאחר שפאנל המומחים הפסיכיאטריים שמונה לבדוק את כשירותה ביקש מבית המשפט דחייה. מומחי הפאנל, שמונו על ידי בית המשפט, לא היו אמורים להגיע לדיון בנושא, אלא לשלוח את חוות הדעת, שלא הוגשה.

מלכה לייפר בישראל
מלכה לייפר בישראל | צילום: החדשות 13

הנוכחים המתינו באולם, והשופטת, בצעד חריג, התקשרה בעצמה לפסיכיאטר המחוזי של מחוז צפון, שאחראי על הפאנל, כדי לשאול מדוע היא לא נשלחה. רק אז הוא טרח להגיד שהפאנל מבקש דחייה. גורמים המעורים בתיק העריכו כי פאנל המומחים התכוון לקבוע שלייפר כשירה לעמוד לדין באוסטרליה, אולם בעקבות בדיקה שנערכה לה שבוע לפני כן הוחלט לבצע לה בדיקות נוספות.