העליון דחה את הערעור: מלכה לייפר תעבור בדיקה פסיכיאטרית

בית המשפט דחה את טענות עורכי דינה של הנאשמת בעבירות מין באוסטרליה, לאחר שאלה ביקשו למנוע את הבדיקה, שתתקיים מחר. ארגון JCW, שמלווה את הנפגעות: "מקווים שההחלטה תקרב את הסגרתה"

זמן צפייה: 00:42

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את הערעור של עורכי דינה של מלכה לייפר, שביקשו למנוע את בדיקתה הפסיכיאטרית בידי פאנל מומחים. הבדיקה תתקיים מחר, והחלטת הפאנל על כשירותה של הנאשמת לעמוד לדין יינתנו בהתאם לתוצאותיה בבית המשפט המחוזי בירושלים בשבוע הבא.

ארגון JCW, שמלווה את הנפגעות, מסר בתגובה להחלטה כי "אמנם קשה לנו עם הסחבת המרובה, אך אנו שמחים שבית משפט העליון דחה את טענות לייפר נגד פאנל המומחים ואימץ את החלטת בית משפט המחוזי בעניין. אנו מקווים כי החלטת פאנל המומחים תאשר את טענותינו בדבר כשירותה של לייפר, תקרב את הסגרתה לאוסטרליה, ותסלול את הדרך לצדק עבור הנפגעות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד שר החוץ, הביטחון לאשכנזי: המתווה המתגבש בין נתניהו לגנץ

רוסיה: פוטין אישר חוק המגדיר עיתונאים ובלוגרים "סוכנים זרים"

8.5 מיליון יציאות לחו"ל במהלך השנה; 11% עלייה במספר התיירים

מלכה לייפר, החשודה בפדופיליה
מלכה לייפר, החשודה בפדופיליה | צילום: החדשות 13

לייפר נאשמת באוסטרליה בגין 74 סעיפים של עבירות מין בתלמידותיה. על כן, לפני כחודש נפגשה משלחת של מחוקקים אוסטרלים לשעבר, בהם ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, ג'ון הווארד, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחר מכן עם יו"ר כחול בני גנץ. חברי המשלחת טענו כי הם קיבלו הבטחה משניהם כי ישראל לא תאפשר עוד דחייה בהליך ההסגרה של לייפר.

ג'רמי ליילבר, נשיא הפדרציה הציונית של אוסטרליה, אמר לחדשות 13 כי "הפגישות עסקו ביחסים הבילטרליים בין אוסטרליה לישראל וסוגיית הסגרת מלכה לייפר עלתה". לדבריו, "הקהילה היהודית באוסטרליה הפכה באחרונה מתוסכלת והבהרנו זאת".

מלכה לייפר בישראל
מלכה לייפר בישראל | צילום: החדשות 13

לייבלר ציין כי קיבל "הבטחה מנתניהו ולאחר מכן גם מגנץ כי בתום משפט ההסגרה, הממשלה שתקום תחתום מיד על צו ההסגרה". לדבריו, הדיווחים על מעורבותו לכאורה של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן "היוו מקור לדאגה ואנחנו מבינים שיש חקירה בעניין".

שבוע לפני כן נפגשו האחיות דסי ארליך וניקול מאייר, המתלוננות נגד לייפר, עם סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה, וביקשו ממנו לפעול להסגרתה מישראל לאוסטרליה, כדי שתעמוד למשפט במדינה. בתום הפגישה אמר מוריסון כי "היחסים עם ישראל מבוססים על ערכים משותפים כמו שלטון החוק וצדק. העליתי את נושא ההסגרה כמה פעמים בפני רה"מ נתניהו ואני מדגיש שוב כי אנו דורשים את הסגרתה במהירות האפשרית".

מוריסון שיבח את האחיות על "הקמפיין האמיץ שלהן לצדק" ואמר כי הוא מודע לכך שמדובר בטראומה ש"מאלצת אותן לחוות כל יום מחדש את הכאב". ראש הממשלה האוסטרלי סיים את דבריו בכך שהוא "מחויב להבטיח שכל ילדי אוסטרליה יהיו בטוחים ומוגנים בפני התעללות".

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, נפגש עם המתלוננות נגד מלכה לייפר
ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, נפגש עם המתלוננות נגד מלכה לייפר
המתלוננות נפגשו עם ראש הממשלה האוסטרלי, כשהן מלוות בחבר הפרלמנט ושגריר אוסטרליה בישראל לשעבר, דייב שארמה, שהעלה את הסוגיה עוד כשהיה בתפקידו בארץ. שארמה אמר כי "יש לשתי המדינות קשר טוב ופרודוקטיבי, אך נושא טעון זה הופך להיות מוקד מרכזי ומרגיז במערכת היחסים ביניהן, וזה משפיע על המוניטין של ישראל באוסטרליה".