הנגיף הסיני: יפן תבדוק אם הטיפול באיידס - אפקטיבי לקורונה

הממשלה היפנית תערוך ניסויים רפואיים בהם ישתמשו בתרופה לאיידס נגד הווירוס הקטלני. בסין מתו 98 אנשים ביממה האחרונה, בהם מנהל בית החולים בווהאן, מוקד התפרצות הנגיף

זמן צפייה: 04:13

ממשלת יפן הודיעה היום (שלישי) שבכוונתה לערוך סדרה חדשה של ניסויים במטרה למצוא מרפא לנגיף הקורונה, ובמסגרתם ייבחן אם הטיפול באיידס מתאים לטיפול בנגיף הקטלני. "אנחנו נערכים להתחיל מבחנים רפואיים בהם נשתמש בתרופה לאיידס על הנגיף", ציין דובר הממשלה. כמו כן, הוא הוסיף שהוא לא יכול לומר כמה זמן יקח לאשר את התרופה החדשה.

בתוך כך, בסין מתו ביממה האחרונה 98 בני אדם ונדבקו 1,886, מה שמביא את מניין המתים במדינה כתוצאה מהנגיף ל-1,868 אנשים. גם מנהל בית החולים בוואהן בירת מחוז חוביי, שבה התפרץ הנגיף, מת. במקביל, נשיא לשכת המסחר של האיחוד האירופי מסר שבשל התפרצות הנגיף, עשוי להירשם מחסור באנטיביוטיקה ברחבי העולם.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הנגיף הסיני: תיאסר כניסת אזרחים זרים ממדינות במזרח הרחוק

"תנאים בלתי נסבלים": ילדי הישראלים שנדבקו בקורונה זועמים

הנגיף הסיני: 99 חולים חדשים אובחנו על "ספינת הקורונה" ביפן

Counsul
קונסול ישראל בגואנז'ו שבסין נבדק בכניסה לבניין בזמן התרפצות נגיף הקורונה

אמש, הודיע משרד הפנים כי תיאסר כניסת אזרחים זרים מתאילנד, סינגפור, הונג קונג ומקאו. זאת בעקבות החמרות הוראות משרד הבריאות מוקדם יותר היום. הוראה זו תחול רק על אזרחים זרים, ולא על ישראלים - שיחויבו בבידוד של שבועיים, ועל אנשים שעלו לטיסת המשך ממדינה שלישית - דרך אחת המדינות שצוינו.

שר הפנים אריה דרעי, הנחה את רשות האוכלוסין וההגירה להיות בקשר רציף עם משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.

מוקדם יותר, כאמור, הודיע משרד הבריאות על החמרת הנהלים של התיירים השבים ממדינות המזרח - וקבע כי כלל החוזרים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו - יחויבו בבידוד בית, גם אם אינם סובלים מתסמיני נגיף הקורונה. זאת, כדי למנוע ככל הניתן את התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

מי ששב ממדינות אלה יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה. במסגרת ההנחיות יידרשו החוזרים לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים, ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה).