יגאל עמיר ביקש לצאת לחופשה מהכלא - שב"ס סירב

רוצחו של ראש הממשלה רבין ביקש ממפקדי כלא "אשל", שם הוא מרצה את עונשו, לצאת לחגיגת בר המצווה של בנו שתתקיים ביום שישי. לאחר שבקשתו נדחתה - עמיר הגיש בקשה חוזרת, עליה ידונו ברביעי

זמן צפייה: 02:59

שב"ס דחה הערב (שני) את בקשתו של האסיר יגאל עמיר לצאת לחופשה מיוחדת על מנת לחגוג את בר המצווה של בנו, אשר יחול ביום שישי הקרוב. את הבקשה לחופשה הגיש עמיר כבר בחודש ספטמבר והיא הועברה לבחינת גורמי המודיעין והביטחון הרלוונטיים, עד שלבסוף, כאמור - היא נדחתה.

בשל הדחייה, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין הגיש עתירה נוספת לפיקוד כלא "אשל", שם הוא מרצה את עונשו, והיא תידון ביום רביעי על ידי המפקדים של בית הסוהר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יום לאחר החזרה לבתי הספר: 1,315 תלמידים חולי קורונה

טיסן שחדר מעזה אותר בשטח ישראל • תיעוד

קבינט הקורונה אישר את הגדלת הקנסות למפרי הנחיות – דרעי התנגד

הסרט ישודר, אך בנפרד. יגאל עמיר
יגאל עמיר | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר נחשפה בחדשות 13 חוות דעת חדשה של שב"כ, לפיה נקבע כי גם אחרי 25 שנים, עמיר עדיין מהווה סכנה לביטחון המדינה "בימים אלה התגייסו בני נוער המזוהים עם הימין והפכו לקהילה מחוץ לכלא התומכת בעמיר ובמעשיו ומוכנה לפעול למענו. כל זאת מצביע על סיכון הנשקף מקשריו של הרוצח עם גורמים מחוץ לכלא", נכתב בחוות הדעת.

בשב"כ רואים ביגאל עמיר אידיאולוג קיצוני ונחוש, אדם שמעולם לא הביע חרטה על מה שהוא עשה ועד היום משוכנע בצדקת המעשה שלו. על כן, קיים חשש כי רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין יפעיל את אותה קבוצה מתוך כותלי הכלא.

לאחרונה, עמיר ערער לבית המשפט העליון כדי שיאפשרו לו לדבר עם מקורבים שאינם בני משפחתו מדרגה ראשונה. עם זאת, שב"כ התנגד לכך והמליץ לשמור על תנאיו כמו שהם, בעקבות אותה חוות דעת. נוסף על כך, עמיר גם ביקש לערוך שיחות "זום" עם משפחתו, אך גם את זה אסרו עליו.