שב"כ קובע: גם היום - יגאל עמיר עדיין מסכן את ביטחון ישראל

בלעדי: חוות דעת חדשה של גוף הביטחון קובעת כי רוצחו של רה"מ לשעבר ממשיך להוות סכנה למדינה. זאת בשל החשש כי קבוצת תומכים שלו תפעל למענו. "נשקף סיכון מקשריו עם גורמים מחוץ לכלא"

זמן צפייה: 02:59

בלעדי: חוות דעת חדשה של שב"כ קובעת כי גם אחרי 25 שנים, רוצחו של ראש הממשלה לשעבר, יגאל עמיר עדיין מהווה סכנה לביטחון המדינה - כך פורסם הערב (חמישי) לראשונה בחדשות 13. "בימים אלה התגייסו בני נוער המזוהים עם הימין והפכו לקהילה מחוץ לכלא התומכת בעמיר ובמעשיו ומוכנה לפעול למענו. כל זאת מצביע על סיכון הנשקף מקשריו של הרוצח עם גורמים מחוץ לכלא", נכתב בחוות הדעת של שב"כ.

בשב"כ רואים ביגאל עמיר אידיאולוג קיצוני ונחוש, אדם שמעולם לא הביע חרטה על מה שהוא עשה ועד היום משוכנע בצדקת המעשה שלו. על כן, קיים חשש כי רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין יפעיל את אותה קבוצה מתוך כותלי הכלא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו בטקס לזכר רבין: "יש היום הסתה מפורשת לרצח ר"מ"

מקרון נאם אחרי הפיגוע בניס: "צרפת תחת מתקפה"

בשל הטענות לאנטישמיות: מפלגת הלייבור השעתה את ג'רמי קורבין

יגאל עמיר
יגאל עמיר | צילום: רויטרס

במקביל, לאחרונה עלה לעמיר רעיון לארגן תנועה ציבורית, אולי אפילו מפלגה, שתפעל כדי להביא לשחרורו מהכלא. יתרה מזאת, עמיר אף ערער לבית המשפט העליון כדי שיאפשרו לו לדבר עם מקורבים שאינם בני משפחתו מדרגה ראשונה. עם זאת, שב"כ מתנגד לכך והמליץ לשמור על תנאיו כמו שהם, בעקבות אותה חוות דעת. נוסף על כך, עמיר גם ביקש לערוך שיחות "זום" עם משפחתו, אך גם את זה אסרו עליו.

באוגוסט 2019 נשפט עמיר לשבעה ימי בידוד על ידי מפקד בית סוהר רימון בהליך משמעתי. זאת, לאחר שהחזיר ארוחות החל מיום שישי האחרון. טרם ביצוע הענישה, הותר לו לבצע שיחת טלפון לעורכת דינו. שבוע לפני כן הוחלט בשירות בתי הסוהר למנוע מעמיר לבצע שיחות טלפון במשך חודשיים, בעקבות הפרה של כללי השימוש בטלפון. זאת, בעקבות תחקיר "הצינור" שבו נחשף כי עמיר מנסה להקים מפלגה על מנת להשתחרר מהכלא.