מקרון נאם אחרי הפיגוע בניס: "צרפת תחת מתקפה"

הנשיא הצרפתי הגיע לעיר שבה רצח טרוריסט שלושה בני אדם, בין היתר בעריפת ראש, ופנה לאומה: "אנחנו מותקפים בגלל ערכינו, ערך החירות והסירוב שלנו להיכנע לטרור"

זמן צפייה: 06:36

נשיא צרפת עמנואל מקרון נאם היום (חמישי) בניס, לאחר הפיגוע בעיר שבו נרצחו שלושה בני אדם, בין היתר על ידי עריפת ראש. הנשיא הצרפתי פנה לאומה ואמר כי "צרפת נמצאת תחת מתקפה של טרוריסטים איסלאמים. אנחנו מותקפים בגלל הערכים שלנו - ערך החירות והסירוב שלנו להיכנע לטרור". מקרון אף הודיע כי נוכחות החיילים תוגבר, כמו גם האבטחה על בתי תפילה ועל בתי ספר. במקביל, כלי תקשורת צרפתי דיווח כי גבר נעצר, לאחר שאביו דיווח למשטרה כי בנו מעוניין לבצע פיגוע "דומה למה שעשו בניס".

מוקדם יותר היום, כאמור, נהרגו שלושה בני אדם וכמה נוספים נפצעו באירוע דקירה בעיר ניס שבדרום המדינה. המשטרה אישרה כי אחת מההרוגים היא אישה שראשה נערף. על פי חלק מהדיווחים, ההרוג השני הוא גבר - שראשו נערף גם כן. מיד לאחר האירוע, ראש עיריית ניס מסר הצהרה לתקשורת, ודרש לסגור את כל הכנסיות ברחבי העיר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו בטקס לזכר רבין: "יש היום הסתה מפורשת לרצח ר"מ"

בשל הטענות לאנטישמיות: מפלגת הלייבור השעתה את ג'רמי קורבין

אם הנער שנרצח בגלבוע: "המשטרה מתעלמת מאיתנו, לא אומרים כלום"

עמנואל מקרון
עמנואל מקרון | צילום: חדשות 13

בד בבד, בעיר אביניון שבדרום צרפת המשטרה ירתה למוות בגבר שאיים על עוברי אורח בסכין וצעק "אללה אכבר". במקרה אחר בערב הסעודית, אדם נעצר לאחר שדקר שומר בקונסוליה הצרפתית בג'דה.

כזכור, לפני כשבועיים נרצח בצרפת מורה בחטיבת ביניים, שהציג תמונה של הנביא מוחמד בכיתה. המפגע, בן 18 שנולד במוסקבה, ערף את ראשו של המורה ואז נורה ומת על ידי שוטרים שהגיעו לזירה. על פי עדי ראייה, הדוקר צעק "אללה אכבר".

כמה ימים לאחר הפיגוע, נשיא צרפת כינה את המעשה כ"פיגוע טרור איסלאמיסטי". בהמשך, הוא התחייב להגן על "הערכים החילוניים" במדינה, והבהיר כי צרפת "לא תוותר על הקריקטורות שלה". עוד לפני הרצח, תיאר מקרון את האסלאם כ"דת במשבר", והכריז על צעדים חדשים להתמודדות עם ה"בדלנות האיסלאמיסטית".