אם הנער שנרצח בגלבוע: "המשטרה מתעלמת מאיתנו, לא אומרים כלום"

אסתי יצחק, אמו של איתי שנדקר למוות, סיפרה על הגעגועים לבנה, קראה למצות את הדין עם מבצעי המעשה ותקפה את המשטרה: "לא אומרים לנו כלום". בעקבות הדברים קצין משטרה הגיע לפגישה עם ההורים

זמן צפייה: 02:32

אסתי יצחק, אמו של איתי בן ה-17 שנרצח במהלך קטטה עם נערים נוספים באזור הגלבוע בסוף השבוע, קראה היום (חמישי) למצות את הדין עם האחראים למעשה ותקפה את המשטרה: "אנחנו זוכים ממנה להתעלמות. איש מהמשטרה לא אומר לנו כלום מהרגע הראשון - לא חוקר ולא קצין הגיעו לעדכן. אני קוראת למשטרה - תשלחו נציג". כמה שעות לאחר מכן, בעקבות טענות האם, הגיע קצין משטרה לפגישה עם ההורים.

בתוך כך, מעצר שלושה מהחשודים בקטטה הוארך עד מחר ושל ארבעה חשודים נוספים עד ליום שלישי.

"אנחנו רוצים שימצו את הדין עם האיש הרע שעשה לו את זה, אבל אנחנו לא יודעים הרבה. יש המון שאלות שאין לנו תשובות עליהן", המשיכה האם. "אני מנסה לשים את הכעס בצד - אבל לא מצליחה. הסרט הזה לא מגיע לו ולא מגיע לנו".

עוד בחדשות 13:

הנער שנדקר למוות בקטטה הובא למנוחות: "כאב שאי אפשר לתאר"

הנער שנרצח בקטטה הלילה באזור הגלבוע: איתי יצחק בן 17 מגן נר

חשד לרצח בצפון: בן 17 מת לאחר שהיה מעורב בקטטה

איתי יצחק שנרצח בקטטה
איתי יצחק שנרצח בקטטה | צילום: באדיבות המשפחה

"אני כועסת, עצובה ומתגעגעת לאיתי", הוסיפה אמו. "היה לנו קשר מיוחד. אני רוצה להעיר אותו בבוקר, זה סיוט. היו לו חיים צבועניים ויפים, הוא היה ילד שמח שמוקף בחברים, כולם אהבו אותו. היה מלא רגישות וחמלה כלפי החלשים ובעלי חיים, ילד טוב, מלא קסם וחדוות נעורים".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "אנו משתתפים בצערה של המשפחה על אובדנה. מדובר בחקירה מורכבת של קטין שמצא את מותו בשבת האחרונה לפנות בוקר, ככל הנראה במהלך קטטה בכניסה לכפר מוקיבלה. החקירה עודנה מתנהלת באינטנסיביות, ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת ובשלב זה כלל המעורבים עדיין עצורים. משטרת ישראל נמצאת בקשר הדוק עם עורך הדין מטעם המשפחה ונקבע שבסיום השבעה, חוקרי היחדה המרכזית ייפגשו עם המשפחה".

ביום ראשון, הובא יצחק למנוחות ביישוב גן נר שבו התגורר. אימו ספדה לו: "אתה לא כאן, וזה כל כך כואב לי. זה כאב שאי אפשר לתאר, אני לא מצליחה לתאר את המילים לאפלה הזאת. זה כמו מישהו שמכבה את האור".

משפחתו של איתי יצחק, שנדקר למוות בקטטה בגלבוע
משפחתו של איתי יצחק, שנדקר למוות בקטטה בגלבוע

"היום אנחונו נפרדים רק מהגוף שלך", המשיכה האם. "הרוח תישאר איתי, האישיות הכובשת הזו שלך, השקט, הצניעות, הרגישות, החוכמה. הלכת מוקדם מדי, אתה ילד שלא הספיק לעשות את כל מה שרצית, ומגיע לך להגשים את החלומות שלך. אנחנו נעשה את זה ביחד. אני מתחננת שתכניס קצת שמש לתריסים, ותהיה שמח איפה שאתה לא נמצא. תשלח לנו מדי פעם קרן אור, זה כל מה שאני רוצה ממך, לקבל סימן שאתה בסדר, שלא כואב לך. תודה שהיית איתנו 17 שנים".

אחותו התאומה של איתי נפרדה ממנו: "כל החיים היינו זה לצד זה. היית ילד מהמם ומדהים, משהו מיוחד. היה לך קסם אמיתי ומיוחד. הכנסת כל כך הרבה אור ואושר לעולם שלנו, לחיים שלי. הייתה לך שמחת חיים ואנרגיות טובות ואהבה, ואני יודעת שאהבת אותי, למרות שלא היית אומר את זה הרבה".

עוד אמרה: "לנצח תישאר החצי השני שישלים אותי, ואני בטוחה שכמו ששמרת עליי ברחם, וכמו ששמרת עליי בגן וביסודי מילדים, וכמו ששמרת עליי במסיבות ודאגת שחברים ישימו עליי אלף עיניים - כך תשמור עליי מלמעלה. אני לא מאמינה שזה קרה, זה מרגיש כמו משחק, כמו הצגה, זה לא באמת מה שקורה פה".