שתי מטפלות שתועדו מכות תינוקות בגן בחיפה יועמדו לדין

לאחר חשיפת הפרשה בחדשות 13, הפרקליטות הודיעה כי בכוונתה להגיש כתב אישום כפוף לשימוע נגד השתיים, בנות 44 ו-28, שנעצרו בתחילת אפריל בעקבות תלונות הורים בחשד להתעללות

המתעללת בתינוק בחיפה
המתעללת בתינוק בחיפה | צילום: החדשות 13

פרקליטות מחוז חיפה הודיעה אתמול (שני) לשתי מטפלות שתועדו מכות תינוקות בגן ילדים בחיפה כי יוגשו נגדן כתבי אישום כפוף לשימוע, בגין עבירות של תקיפה והתעללות בקטין במספר מקרים בחודש מארס. מטפלת אחת תועדה מטלטלת תינוקת ודוחפת אותה בסרטון שנחשף, והמטפלת השנייה תועדה גם היא מתעללת בתינוקות - בסרטון שהמשטרה טרם פרסמה. התיק הועבר מהמשטרה לפרקליטות בחודש מאי, ולאחר בחינת חומר הראיות הוחלט על העמדתן של השתיים לדין.

בתוך כך, נפתחה חקירה נגד גננת בחשד להתעללות בילדים בגן ברחוב ריינס בתל אביב.

כזכור, בתחילת אפריל נחשפה בחדשות 13 ההתעללות ממנה סבלה תינוקת כבת חצי שנה במקום. הוריה סיפרו כי דרשו הסברים מצוות הגן, לאחר שהבחינו בשטף דם בשפה התחתונה שלה, וכן חשפו את מעשי הגננות שנחשפו במצלמות. "ראינו אותה עם סימן כחול מאוד מובהק. השפה התחתונה שלה הייתה נפוחה ומאוד נלחצתי", סיפרה האם. "שאלתי את המטפלות והן לא ידעו להגיד לי ממה זה נגרם", הוסיפה.

לכתבות נוספות בנושא: 

עקב עדות נוספת: המטפלות החשודות בהתעללות בחיפה – נעצרו בשנית

אם התינוקת מחיפה: "התעללות קשה. דחפו לה החיתול לפנים בחוזקה"

חשד להתעללות בתינוקת בחיפה: נעצרו שתי מטפלות במעון • תיעוד

ההתעללות בתינוק בחיפה
ההתעללות בתינוק בחיפה | צילום: חדשות 13

"היו להן כל מיני ספקולציות של ממה זה יכול להיגרם אבל הן לא נתנו לי תשובה חד משמעית", המשיכה אם התינוקת. "ביררו, בדקו במצלמות יחד עם המנהלת, זה לקח יום עד שנתנו לנו תשובה חד משמעית שמדובר בהתעללות, שבאה לידי ביטוי בדחיפת החיתול לפנים בחוזקה, בסטירות, בשימוש בכוח עם המוצץ לתוך בפה, בחוזקה באגרסיביות, טלטול של הסלקל כשהבת שלי נמצאת בתוכו. זו התעללות מאוד קשה".

השתיים, בנות 44 ו-28, נעצרו לאחר שאבי אחת התינוקות שבמעון הבחין כי פניה חבולות והתלונן במשטרה. בתיעוד ממצלמה שהוסתרה בגן ניתן לראות את אחת המטפלות מטלטלת את התינוקת ומכה אותה. שתי המטפלות פוטרו מהמעון ושוחררו למעצר בית, אך כעבור מספר ימים נעצרו בשנית בעקבות עדות של אם נוספת, שטענה כי בתה עברה גם היא התעללות במקום. המטפלת בת ה-28 הודתה במעשים ונקבע כי לא תוכל לעבוד עם ילדים למשך 45 ימים, וכן נקבע כי המטפלת בת ה-44 לא תוכל לעבוד עם ילדים למשך 15 ימים.