חשד להתעללות בתינוקת בחיפה: נעצרו שתי מטפלות במעון • תיעוד

המשטרה עצרה את העובדות, בנות 44 ו-28, לאחר שאביה של בת חצי שנה זיהה כי פניה של בתו חבולות כשאסף אותה מהגן, והתלונן במשטרה. מעצרן יוארך בהמשך היום

מטפלת בגן ילדים בחיפה שחשודה בהתעללות בתינוקת
מטפלת בגן ילדים בחיפה שחשודה בהתעללות בתינוקת | צילום: חדשות 13

שתי מטפלות בנות 44 ו-28 בגן ילדים בחיפה נעצרו הלילה (שני) בחשד בחשד להתעללות בתינוקת כבת חצי שנה, לאחר שאביה, תושב העיר, הבחין כי פניה חבולות לאחר שאסף אותה מהמעון והתלונן אתמול למשטרה. בתיעוד ממצלמת שהוסתרה בגן ניתן לראות את אחת המטפלות מטלטלת את התינוקת ומכה אותה. שתי המטפלות פוטרו מהמעון ושוחררו למעצר בית.

המטפלת בת ה-28 הודתה במעשים ובית המשפט שחרר אותה למעצר בית של חמישה ימים שלאחריו לא תוכל לעבוד עם ילדים למשך 45 ימים. המטפלת בת ה-44 שוחררה גם היא למעצר בית של חמישה ימים ולא תוכל לעבוד עם ילדים למשך 15 ימים.

עורכת הדין תמי אולמן, המייצגת את החשודות, אמרה בדיון הארכת המעצר על המטפלת הצעירה: "כבר בשבת הנהלת המעון ישבה עם המטפלת וראו ביחד את הסרטונים. היו שני סרטונים ואירועים בלבד, למרות שצפו בסרטונים של שבוע שלם. מבלי להמעיט בחומרת האירוע, היא בסך הכל דחפה לתינוקת את המוצץ בכוח. היא הודתה מיד במעשים, התנצלה, היא מצטערת".

עורכת הדין תמי אולמן

ממשטרת ישראל נמסר כי "בעקבות סרטון שהופץ במדיה שבו מטפלת נראית מטלטלת פעוט, משטרת ישראל פתחה בחקירה מהירה שבמסגרתה הוריו של הפעוט אותרו והוזמנו למסור תלונה במשטרה. החקירה בעיצומה ומטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות. משטרת ישראל רואה בחומרה התעללות בקטינים או בחסרי ישע בפרט על ידי מי שהופקד להיות אחראי על שלומם של אותו ציבור שאין ביכולתו להגן על עצמו או לדווח על מה שקורה לו והיא פועלת נמרצות כדי למצות את הדין עם אותם אחראים".

מהמועצה האזורית הגלבוע נמסר כי "בשעות האחרונות מופץ סרטון בו נראית סייעת הנוהגת באלימות כלפי ילד. לאחר בירור מעמיק עולה כי אין מדובר בפעוטוני וגני המועצה המופעלים באחד היישובים. יחד עם זאת, אנו רואים בחומרה רבה התנהגות אלימה בכלל וכלפי ילדים בפרט. אין דבר שהוא יותר חשוב מביטחון ילדינו ושלמותם ונעשה ככול יכולתנו לעקור נגע זה. לפיכך, הנושא דווח ונמצא בטיפול כל הגורמים המוסמכים לנושא. אנו בקשר הדוק עם כל הגורמים הרלוונטיים ומעניקים את מלוא הסיוע הנדרש בעת הזו".