עקב עדות נוספת: המטפלות החשודות בהתעללות בחיפה - נעצרו בשנית

2 עובדות המעון שבשכונת נווה שאנן, החשודות כי התעללו בתינוקות, הובאו לדיון בביהמ"ש לאחר שאם לפעוטה אחרת העידה נגדן במשטרה, ושוחררו שוב למעצר בית

המתעללת בתינוק בחיפה
המתעללת בתינוק בחיפה | צילום: החדשות 13

תפנית בפרשת ההתעללות בחיפה: שתי המטפלות החשודות כי התעללו בתינוקות במעון שבשכונת נווה שאנן שבעיר נעצרו הבוקר (שישי) בשנית, לאחר שמוקדם יותר השבוע שוחררו למעצר בית. זאת, בעקבות עדות של אם נוספת, שטענה כי התעללות בבתה. בהמשך היום שוחררו השתיים, בנות 44 ו-28, שוב למעצר בית עד לתאריך 14.4.

ביום שלישי, כזכור, נחשפה בחדשות 13 ההתעללות ממנה סבלה תינוקת כבת חצי שנה בגן בחיפה. הוריה סיפרו לחדשות 13 כי דרשו הסברים מצוות הגן, לאחר שהבחינו בשטף דם בשפה התחתונה של בתם, וכן סיפרו על מעשי הגננות שנחשפו במצלמות."ביום שישי הגענו לגן שהבת שלי נמצאת בו וראינו אותה עם שטף דם בשפה התחתונה", אמרה האם. "סימן כחול מאוד מובהק. השפה התחתונה שלה הייתה נפוחה ומאוד נלחצתי. שאלתי את המטפלות והן לא ידעו להגיד לי ממה זה נגרם", הוסיפה.

עוד כתבות בנושא:

אם התינוקת מחיפה: "התעללות קשה. דחפו לה החיתול לפנים בחוזקה"

חשד להתעללות בתינוקת בחיפה: נעצרו שתי מטפלות במעון • תיעוד

"היו להן כל מיני ספקולציות של ממה זה יכול להיגרם אבל הן לא נתנו לי תשובה חד משמעית", העידה אמה של התינוקת. "ביררו, בדקו במצלמות יחד עם המנהלת. זה לקח יום עד שנתנו לנו תשובה חד משמעית שמדובר בהתעללות, שבאה לידי ביטוי בדחיפת החיתול לפנים בחוזקה. סטירות, שימוש בכוח עם המוצץ לתוך בפה, בחוזקה באגרסיביות, טלטול של הסלקל כשהבת שלי נמצאת בתוכו. זו התעללות מאוד קשה".

כאמור, השתיים נעצרו לאחר שאבי אחת התינוקות שבמעון, תושב העיר, הבחין כי פניה חבולות לאחר שאסף אותה מהמעון והתלונן במשטרה. בתיעוד ממצלמת שהוסתרה בגן ניתן לראות את אחת המטפלות מטלטלת את התינוקת ומכה אותה. שתי המטפלות פוטרו מהמעון ושוחררו למעצר בית, וכעת כאמור נעצרו בשניתהמטפלת בת ה-28 הודתה במעשים ונקבע כי לא תוכל לעבוד עם ילדים למשך 45 ימים. המטפלת בת ה-44 לא תוכל לעבוד עם ילדים למשך 15 ימים.