"שוחד שגורם נזק לדמוקרטיה": 10 שנות מאסר לפאינה קירשנבאום

ביהמ"ש המחוזי גזר על סגנית השר לשעבר, שהורשעה בשוחד, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים, את העונש הכבד ביותר שקיבל פוליטיקאי בעבירות צווארון לבן. "שימוש מסואב ומקומם במיוחד בכספים"

זמן צפייה: 04:07

פרשת השחיתות ב"ישראל ביתנו": בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (רביעי) עשר שנות מאסר על פאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר שהורשעה בשוחד, עבירות מס, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. "פאינה פגעה בציבור ובמפלגתה", אמר עליה השופט ירון לוי במהלך הדיון. "שוחד גורם נזק לדמוקרטיה ולחברה הישראלית, והשימוש המסואב בכספים מקומם במיוחד".

בנוסף לעונש המאסר - שהוא החמור ביותר שהוטל אי פעם על פוליטיקאי בעבירות צווארון לבן, השופט קבע כי קירשנבאום תיאלץ לשלם קנס בסך 900 אלף שקלים, והטיל עליה 12 חודשי מאסר על תנאי. על קירשנבאום להתייצב בבית הסוהר לתחילת ריצוי עונשה עד לתאריך 5 בספטמבר.

"נזקיה של התנהגות כזו הם הרס השירות הציבורי, שחיקת כיבוד שלטון החוק ופגיעה קשה בסולידריות החברתית", הוסיף השופט להטיח בסגנית השר לשעבר. "יחס סלחני עלול לשדר מסר שבית המשפט מוכן לעגל פינות. מחובת בית המשפט לתרום את חלקו למלחמה בשחיתות שלטונית באמצעות מסר עונשי חד וברור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניסיון פיגוע ירי במעבר קלנדיה: מאבטח נפצע קל • תיעוד

הרצוג בפתיחת שגרירות האמירויות: "ידידות שחשובה למזה"ת כולו"

פיקוד העורף: נערכים ל-2,000 מאומתים ביממה בשבוע הבא

יוגש מחר כתב אישום. ח"כ פאינה קירשנבאום
פאינה קירשנבאום | צילום: חדשות 13

על רמי כהן, מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר שהורשע בעבירות שוחד, הלבנת הון, זיוף מסמך, קבלת דבר במרמה, שיבוש הלכי משפט ואיומים, גזר בית המשפט 30 חודשי מאסר, מאסר על תנאי וקנס בגובה 180 אלף שקלים.

לאחר מתן גזר הדין, עו"ד מאור אבן חן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה מסר כי "העונש שנגזר על השניים הולם את המעשים החמורים שבהם הם הורשעו. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי הגיע העת להחמיר את הענישה בגין עבירות שחיתות שלטונית. העונשים שנגזרו על קירשנבאום וכהן מהווים תמרור אזהרה ברור לכל עובד ונבחר ציבור".

ח''כ פאינה קירשנבאום, ישראל ביתנו
פאינה קירשנבאום | צילום: חדשות 13

פרשת "ישראל ביתנו" התפוצצה בדצמבר 2014, אז נודע כי כמה מקורבים למפלגה, בהם אישי ציבור ולוביסטים, חשודים בביצוע עבירות שוחד וקבלתו, תיווך לשוחד, בטיית מכרזים, קבלת דבר במרמה, גניבה בידי עובד ציבור, זיוף ורישום כוזב במסמכי תאגיד.