פיקוד העורף: נערכים ל-2,000 מאומתים ביממה בשבוע הבא

בפעם השנייה ברציפות: יותר מ-700 נדבקים ביממה. 1.45% מתוך כ-50 אלף הבדיקות שבוצעו חזרו חיוביות, השיעור הגבוה ביותר מאז מארס. עלייה במספר החולים שבמצב קשה. מניין המתים עלה ל-6,440

זמן צפייה: 02:32

העלייה בתחלואה: פיקוד העורף מסר היום (רביעי) בהערכת מצב במשרד הבריאות כי הוא נערך ל-2,000 מאומתים ביממה כבר בשבוע הבא. זאת, ברקע העלייה בתחלואה, כאשר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי נרשם שיא שלילי נוסף מתחילת גל התחלואה הנוכחי.

על פי נתוני המשרד, 754 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-847,969 בני אדם. כעת בארץ, 5,172 מאומתים פעילים, בהם 53 במצב קשה, מתוכם 15 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-6,440.

זהו היום השני ברציפות שבו יותר מ-700 ישראלים נמצאו מאומתים לנגיף, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות - שעלה הבוקר ל-1.45%, הוא הגבוה ביותר מאז חודש מארס. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, ועד כה חוסנו 5.7 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 2.1 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניסיון פיגוע ירי במעבר קלנדיה: מאבטח נפצע קל • תיעוד

הרצוג בפתיחת שגרירות האמירויות: "ידידות שחשובה למזה"ת כולו"

בישראל מעריכים: הרצוג ואבו-מאזן ייפגשו בקרוב

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

ברקע העלייה בתחלואה, אמש אישר קבינט הקורונה את קיצור הבידוד מעשרה ימים - לשבעה, כך שכעת, כל מי שייחשף לחולה מאומת או ישוב מחו"ל יידרש להיכנס לבידוד של שבוע בלבד, כאשר ביום השביעי יהיה עליו לבצע בדיקת קורונה. רק אם התוצאה תצא שלילית - הוא יוכל להשתחרר. מי שיצא טרם קבלת התוצאות, עלול לקבל קנס בסך 5,000 שקלים.

כמו כן, בתום הדיון הוחלט לתגבר את מאמצי ההסברה באופן רחב ולהגביר את האכיפה בגין אי עטיית מסיכות. האחריות האכיפה הוטלה על המשרד לביטחון הפנים, שייעזר בפקחי הרשויות המקומיות. דרישת משרד הבריאות לתו ירוק מרוכך נדחתה, והשרים החליטו כי תיערך עבודת הכנה להסדרת אירועים המוניים בהשתתפותם של יותר מ-100 אנשים בחללים סגורים.