פרשת ישראל ביתנו: פאינה קירשנבאום הורשעה בשוחד

סגנית שר הפנים לשעבר הורשעה גם בעבירות מס, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. גזר דינה ייקבע במועד אחר. השופט ירון לוי: "קירשנבאום לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם במשך שש שנים"

זמן צפייה: 03:09

פרשת השחיתות ב"ישראל ביתנו": סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קירשנבאום הורשעה הבוקר (חמישי) בעבירות של שוחד, מס, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. השופט ירון לוי טען כי קירשנבאום "ניצלה את כוחה השלטוני כממונה על חלוקת הכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו. לאחר שמיעת הראיות התברר שהיא לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם משך כשש שנים - משמונה גורמים שאינם קשורים זה לזה".

"הנאשמת", הוסיף השופט, "נהגה לבקש תמורה כספית מגורמים להם הקצתה כספים קואליציוניים. הכספים שימשו אותה, את בני משפחתה, את מקורביה ואת המפלגה". כאן, הסביר כי משנת 2009 ועד לפרוץ החקירה המשטרתית הגלויה ב-2014, החזיקה פאינה כוח "רב עוצמה", כלשונו, של הקצאת מיליוני שקלים בשנה. "כוח גדול כרוך באחריות כבדה. לכן נקבעו בחוק כללים המגבילים את שיקול דעתם של נבחרי ציבור".

קירשנבאום היא הנאשמת המרכזית בפרשה שבה כבר הורשעו 17 נאשמים אחרים. "הנאשמת פיתחה במיומנות אין קץ שלל דרכים ואמתלות לעקוף את כללי המינהל התקין ולעשות בכספי הציבור כבשלה", סיכם השופט. את גזר דינה יקבע בית המשפט המחוזי במועד אחר. בהמשך יוכרע גם דינו של רמי כהן, מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר שמואשם בפרשה במתן שוחד והלבנת הון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין: "יותר מ-50% מאזרחי ישראל חוסנו במנה השנייה"

סמוטריץ': "במשמרת שלי לא תקום ממשלת ימין בתמיכת מנסור עבאס"

הנהג הדורס מירושלים: "מתנצל בפני משפחתו של איתמר בן אבו"

יוגש מחר כתב אישום. ח"כ פאינה קירשנבאום
פאינה קירשנבאום | צילום: חדשות 13

סגן ראש המחלקה הכלכלית בפרקליטות, עו"ד מאור אבן חן, מסר בתגובה: "הכרעת הדין שניתנה היום היא שלב נוסף במאבק בשחיתות. הכרעת הדין מבוססת על התשתית הראייתית שפרשנו בבית המשפט משך עשרות דיונים, ועל האמון הרב שניתן בעדים ובעדי המדינה".

ראש המחלקה, עו"ד דן אלדד, מסר גם כן את תגובתו: "למרות שהכרנו את הפרטים, כששמענו את השופט קורא את הדברים - הזדעזענו שוב. זו המדינה שלנו, וככה היא נראתה זמן מסויים ובהיבט מסוים, והתפקיד של כולנו הוא לעשות הכל כדי ששחיתות כזו לא תהיה חלקה של המדינה הזו"

ח''כ פאינה קירשנבאום, ישראל ביתנו
פאינה קירשנבאום | צילום: חדשות 13

פרשת "ישראל ביתנו" התפוצצה בדצמבר 2014, אז נודע כי כמה מקורבים למפלגה, בהם אישי ציבור ולוביסטים, חשודים בביצוע עבירות שוחד וקבלתו, תיווך לשוחד, בטיית מכרזים, קבלת דבר במרמה, גניבה בידי עובד ציבור, זיוף ורישום כוזב במסמכי תאגיד.