הרצוג בפתיחת שגרירות האמירויות: "ידידות שחשובה למזה"ת כולו"

הנשיא נשא דברים באירוע ההיסטורי, התייחס ליחסים בין המדינות ולשיתוף הפעולה בתחוים השונים: "את מעגל השלום ההיסטורי הזה יש להרחיב למדינות נוספות שמחפשות את קרבתנו"

זמן צפייה: 00:19

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא היום (רביעי) דברים בטקס פתיחת שגרירות איחוד האמירויות בישראל ואמר כי "הידידות בין המדינות אינה חשובה רק לישראל ולאיחוד האמירויות, אלא למזרח התיכון כולו". לדבריו, "הסכמי אברהם יקדמו יציבות וביטחון בכל אזורנו, וידגימו לכולם את ההבטחה העצומה והפוטנציאל לשלום".

"את מעגל השלום ההיסטורי הזה יש להרחיב למדינות נוספות שמחפשות את קרבתנו", הוסיף הנשיא. "את המהלך המבורך הזה אסור להפסיק. עם שוחר שלום אנו והרוצים בשלום ייענו בחיוב ובלחיצת יד איתנה. בשיחות הטלפון האחרונות שלי עם מנהיגי האזור, הבנתי שוב שיש לנו הרבה יותר שותפים ובעלי ברית במשימה הזו ממה שחשבנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניסיון פיגוע ירי במעבר קלנדיה: מאבטח נפצע קל • תיעוד

שוב: יותר מ-700 נדבקים ביממה; עלייה במספר החולים שבמצב קשה

בישראל מעריכים: הרצוג ואבו-מאזן ייפגשו בקרוב

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2107141018' autoplay='0' credit='' desc='בספירה לאחור: הנשיא הרצוג השיק את שגרירות האמירויות בבורסה בתל אביב' poster='' kid='1_0a9q7j3m' duration='11'']

טקס פתיחת השגרירות נערך בבורסה לניירות ערך בתל אביב. את הנשיא אירח שגריר איחוד האמירויות הערביות בישראל, מוחמד אל חאג'ה. "פתיחת שגרירות זו מהווה אבן דרך חשובה במסענו המשותף לעבר עתיד של שלום, שגשוג וביטחון למזרח התיכון", ציין הרצוג. "כפי שגילו כל כך הרבה ישראלים ואמירתים, מדינותינו ועמינו חולקים הרבה מאוד".

"שתי המדינות מעריכות את ההיסטוריה והמסורות, תוך דחיפת גבולות החדשנות והמדע. אנו נטועים עמוק בארצנו, תוך מבטנו אל הכוכבים. ישראל ואיחוד האמירויות בנו מדינות מודרניות על חולות מדבר, מה שהופך את הבלתי אפשרי לאפשרי".

הנשיא הרצוג בפתיחת שגרירות איחוד האמירויות הערביות בישראל
הנשיא הרצוג בפתיחת שגרירות איחוד האמירויות הערביות בישראל