החשד לאונס קבוצתי באילת: החקירה הועברה לצוות חקירה מיוחד

המשטרה הודיעה כי בשל מורכבות החקירה והחשד למעורבים נוספים שזהותם טרם ידועה, הוחלט להעביר את החקירה לצוות שהוקם במרחב לכיש • עקב המקרה הורה גלנט על מערכי "חינוך מונע" בשנה"ל הבאה

זמן צפייה: 08:02

החשד לאונס קבוצתי באילת: המשטרה הודיעה הערב (חמישי) כי חקירת הפרשה, שבה על פי החשד 30 גברים השתתפו באונס קבוצתי של נערה בת 16, הועברה לצוות חקירה מיוחד במרחב לכיש, זאת בתום הערכת מצב שקיים מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם סופר ביחד עם מפקד מרחב לכיש וצוות החקירה המיוחד מתחנת המשטרה באשקלון. ההחלטה באה בשל "מורכבות החקירה והחשד למעורבים נוספים שזהותם אינה ידועה", הסבירו במשטרה.

בתוך כך, שר החינוך יואב גלנט הנחה את השירות הפסיכולוגי של המשרד לפעול בשנת הלימודים הבאה ל"חינוך מונע", לשון ההודעה. "מערכת החינוך, הנהלת המשרד ואני כשר החינוך וכאב לילדים, מזועזעים וכואבים", פירט גלנט. "אנו אומרים היום אמירה נחרצת וברורה: מערכת החינוך תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה, כדי לחנך למניעת עבריינות מסוג זה".

השר הוסיף כי בכוונת המשרד "לחזק את החינוך, להעצים את כישורי החיים, ולפעול לכך שכל נער ונערה בישראל יבינו לעומק מהם גבולות האסור והמותר, ומהי בשלות והתפתחות תקינה ובריאה". על פי  הודעת המשרד, בשנת הלימודים הקרובה ישולבו מערכי שיעור חדשים בנושאי "זהות בהתבגרות", בחינוך למיניות בריאה, בצירוף חומרי למידה והוראה מותאמי גיל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שר הבריאות: קבינט הקורונה לא ידון היום בהגבלות נוספות

שרי האוצר והחינוך סיכמו: תימשך הפעלת תוכניות החינוך המשלימות

החשד לאונס קבוצתי של צעירה באילת: המשטרה עצרה חשוד נוסף

מלון הים האדום באילת, שם על פי החשד אירע אונס קבוצתי
מלון הים האדום באילת, שם על פי החשד אירע אונס קבוצתי | צילום: חדשות 13

אתמול הודיעה המשטרה כי היא בודקת חשד לפיו 30 צעירים השתתפו באונס קבוצתי שאירע במלון באילת. בסוף השבוע שעבר, נערה בת 16 התלוננה במשטרת אשקלון כי כמה ימים לפני כן, בעת ששהתה במלון בעיר הדרומית, נאנסה על ידי קבוצה גדולה של גברים. על פי עדותו של אחד הצעירים שנכחו בחדר, יותר מ-30 צעירים תקפו את הנערה מינית. לדבריו, מצלמות האבטחה במלון תיעדו את הגברים "עומדים בתור".

אחד החשודים, תושב המרכז, נעצר. לטענתו, הוא כלל לא קיים יחסי מין עם המתלוננת. השופט האריך את מעצרו בחמישה ימים. מוקדם יותר היום, חשוד שני, תושב חדרה בן 27, נעצר בחשד למעורבות בפרשה. גם מעצרו הוארך בחמישה ימים - וגם הוא מכחיש כל קשר לאירוע. "לא הייתי בחדר כשהאירוע קרה", טען בחקירתו.

שר החינוך יואב גלנט בהצהרה מיוחדת
שר החינוך יואב גלנט בהצהרה מיוחדת | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למקרה, ומסר כי "קראנו הבוקר, רעייתי שרה ואני, על פרשיית האונס באילת כפי שפורסמה. זה מזעזע, אין מילה אחרת. זהו לא רק פשע נגד הנערה, זה פשע נגד האנושיות עצמה שראוי לכל גינוי ושיש למצות את הדין עם האחראים לו".

שר החוץ, גבי אשכנזי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אין מילים שיכולות לתאר את הזעזוע העמוק ממעשה האונס באילת. אני מצפה ממשטרת ישראל לפעול במהירות וביסודיות ולהגיע לחקר האמת, כך שכל הפושעים המעורבים בפרשה יבואו על עונשם במלוא חומרת הדין. כמשרתי העם, זוהי חובתנו הערכית והמוסרית לדאוג שמעשי נבלה מסוג זה לא יחזרו על עצמם בעתיד. כולנו מחוייבים לחשבון נפש עמוק איך יתכן שאירועים כאלו מתקיימים בקרבנו".

מלון הים האדום באילת, שם על פי החשד אירע אונס קבוצתי
מלון הים האדום באילת, שם על פי החשד אירע אונס קבוצתי | צילום: חדשות 13