שרי האוצר והחינוך סיכמו: תימשך הפעלת תוכניות החינוך המשלימות

המשרדים גיבשו מתווה תקציבי שיאפשר את המשך פעילותן של תוכניות הצהרונים, היל"ה, קרב, שירות לאומי ועוד. השלטון המקומי: נותרו עוד בעיות ללא מענה - אם לא יימצא פתרון, נשבית את הלימודים

זמן צפייה: 01:26

שרי האוצר והחינוך, ישראל כ"ץ ויואב גלנט, סיכמו היום (חמישי) על מתווה תקציבי, בסך 1.15 מיליארד שקלים, שיאפשר את המשך הפעלת תכניות החינוך המשלימות והתוספתיות לשנת הלימודים תשפ"א. המתווה יאפשר את הפעלת תוכניות הצהרונים, היל"ה לילדים ונוער בסיכון, תוכנית מיל"ת, תוכנית קרב, שירות לאומי, ותוכניות רבות נוספות לילדים ונוער בסיכון, בעלי צרכים מיוחדים ועוד. ההצעה תעלה לדיון בממשלה בשבוע הבא. בשלטון המקומי הבהירו כי נותרו עוד בעיות נוספות ללא מענה, ואיימו בשביתה אם לא יימצא פתרון תקציבי.

השר כ"ץ אמר כי "אני רואה חשיבות רבה בחינוך המשלים ושמח לבשר שמצאנו פתרון שיאפשר את הפעלת התוכניות החשובות הללו, בפתיחת שנת הלימודים תשפ"א ב-1 בספטמבר. המתווה עליו עבדנו במשרדי האוצר והחינוך יתן מענה תעסוקתי לאלפי אנשי הוראה העוסקים בתוכניות חשובות אלו, לצד מענה חינוכי לעשרות אלפי ילדים בישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החשד לאונס קבוצתי של צעירה באילת: המשטרה עצרה חשוד נוסף

טראמפ: בוחנים מכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות

מנהיג האופוזיציה ברוסיה פונה לבית חולים: "ייתכן שהורעל"

פעילות עמותת עלם
פעילות עמותת עלם | צילום: עמותת עלם

"בשעה המורכבת הזאת, עלינו למצוא פתרונות ולאפשר את פתיחת המשק כדי להניע את הכלכלה הישראלית", המשיך כ"ץ. "פעילות מלאה של מערכת החינוך תאפשר למיליוני הורים בישראל לצאת לעבודה – כדי לסייע לצמיחת המשק והכלכלה".

שר החינוך יואב גלנט הוסיף: "שנת הלימודים תשפ"א תיפתח ב-1 בספטמבר. החינוך המשלים הוא נדבך משמעותי וחיוני בפעילותה של מערכת החינוך. תכניות כמו קרב, היל"ה, מיל"ת ועוד רבות וטובות היו וימשיכו להיות עוגן חינוכי וחברתי עבור עשרות אלפי ילדים ובני נוער. מתן הזדמנות שווה לכל ילד וילדה מכל מקום ומכל מגזר ברחבי ישראל הינה ציווי חברתי וערך לאומי עבורי".

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי בימי קורונה | צילום: רויטרס

"בשעות האחרונות הצלחנו להגיע לסיכום בין משרדי החינוך והאוצר, אשר יבטיח את המשך פעילותם החשובה של תכניות החינוך המשלים ואת סבסוד הצהרונים. שיתוף הפעולה בין משרדי החינוך והאוצר מוכיח את עצמו פעם נוספת. אני מודה לשר האוצר, ישראל כץ, ולאנשי משרדו על שותפות מלאה ועשייה למען התלמידים, עובדי ההוראה וכלל הציבור בישראל".

כאמור, ראשי השלטון המקומי הצהירו כי מתווה האוצר לא נותן מענה לבעיית הצהרונים ולמחסור בכיתות הלימוד. על כן, לדבריהם, איום השביתה עדיין עומד על כנו, ואם לא יימצא פתרון תקציבי עד 27 באוגוסט - שנת הלימודים לא תיפתח ב-1 בספטמבר. יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס: "האוצר ממשיך להכשיל את מאמצנו לפתוח את שנת הלימודים".