החשד לאונס קבוצתי של צעירה באילת: המשטרה עצרה חשוד נוסף

בן 27 מחדרה נעצר במהלך הלילה בחשד למעורבות באונס בת 16 במלון בעיר. מעצרו הוארך עד יום שני, והוא הכחיש קשר לאירוע. נתניהו: "מזעזע - זה לא רק פשע נגד הנערה, זה פשע נגד האנושיות עצמה"

זמן צפייה: 08:02

חשוד שני, תושב חדרה בן 27, נעצר הלילה (חמישי), בחשד שהשתתף באונס הקבוצתי של נערה בת 16 במלון באילת. מעצרו הוארך בחמישה ימים. החשוד מכחיש כל קשר לאירוע, ואמר בחקירתו: "לא הייתי בחדר כשהאירוע קרה". במקביל, בעקבות המקרה, מתארגנות הפגנות ברחבי הארץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למקרה, ומסר כי "קראנו הבוקר, רעייתי שרה ואני, על פרשיית האונס באילת כפי שפורסמה. זה מזעזע, אין מילה אחרת. זהו לא רק פשע נגד הנערה, זה פשע נגד האנושיות עצמה שראוי לכל גינוי ושיש למצות את הדין עם האחראים לו".

שר החוץ, גבי אשכנזי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אין מילים שיכולות לתאר את הזעזוע העמוק ממעשה האונס באילת. אני מצפה ממשטרת ישראל לפעול במהירות וביסודיות ולהגיע לחקר האמת, כך שכל הפושעים המעורבים בפרשה יבואו על עונשם במלוא חומרת הדין. כמשרתי העם, זוהי חובתנו הערכית והמוסרית לדאוג שמעשי נבלה מסוג זה לא יחזרו על עצמם בעתיד. כולנו מחוייבים לחשבון נפש עמוק איך יתכן שאירועים כאלו מתקיימים בקרבנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנהיג האופוזיציה ברוסיה פונה לבית חולים: "ייתכן שהורעל"

טראמפ: בוחנים מכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות

החשד ההתעללות בגן בחולון: המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד

חוף הים באילת
חוף הים באילת | צילום: shutterstock

ח"כ איילת שקד התייחסה למקרה וכתבה בחשבון הפייסבוק כי "הרבה זמן זה לא קרה לי: ממש התקשיתי לישון בלילה, כאמא. כאשת ציבור וחברת קבינט כבר למדת לעשות הפרדות אבל המקרה הזה באילת הצליח לערער בי משהו פנימי. זהו פשע מזעזע שמעיד על פשיטת רגל מוסרית של החברה בישראל. פילגש בגבעה".

"הענישה צריכה להיות מירבית ומהירה. הטיפול בילדה צריך להיות רגיש לאחר שנעוריה נשדדו ממנה על ידי חיות אדם", המשיכה שקד. "נדרש גם טיפול אמיתי ונוקב ברמה הערכית החברתית במערכת החינוך. יש הרבה עבודה. לכולנו".

חברתה של הנערה בת ה-16 סיפרה לחוקרים כי המתלוננת "הייתה תחת השפעת אלכוהול", וכי אחד החשודים בפרשה "אמר שהוא חובש ושהוא רוצה לעזור". לדבריה, החובש "ביקש לקנות לה כמה דברים - ואז ניצל אותה ושכב איתה כשהיא לא בשליטה".

אתמול הודיעה המשטרה כי היא בודקת חשד לפיו 30 צעירים השתתפו באונס קבוצתי שאירע במלון באילת. בסוף השבוע שעבר, נערה בת 16 התלוננה במשטרת אשקלון כי כמה ימים לפני כן, בעת ששהתה במלון בעיר הדרומית, נאנסה על ידי קבוצה גדולה של גברים. על פי עדותו של אחד הצעירים שנכחו בחדר, יותר מ-30 צעירים תקפו את הנערה מינית. לדבריו, מצלמות האבטחה במלון תיעדו את הגברים "עומדים בתור".

אחד החשודים, תושב המרכז, נעצר. לטענתו, הוא כלל לא קיים יחסי מין עם המתלוננת. השופט האריך את מעצרו בחמישה ימים. "ברקע הדברים, חשד כי המשיב ביצע בעילת תוך כדי ניצול מצב של קטינה וקשירת קשר לביצוע פשע ואי מניעת פשע כמפורט בבקשה", הסביר השופט. המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד לטיפול באירוע, והודיעה כי צפויים מעצרים נוספים.