עוקץ הטלגרם: אישום נגד תושב חיפה שהפיץ תמונות מיניות של נשים

לאחר חשיפת חדשות 13, רונן שיך בן ה-29 מואשם שפרסם ברשתות החברתיות, בין היתר, סרטונים אינטימיים של 190 מתלוננות ואת פרטיהן. "בקבוצות היו יותר מ-100 אלף משתמשים שצרכו את התכנים"

זמן צפייה: 07:57

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (חמישי) לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד אחד מעובדי העירייה, רונן שיך בן ה-29 בגין הטרדה מינית, פגיעה בפרטיות, פרסום שירותי זנות, מרמה והפרת אמונים. על פי כתב האישום, שיך הפעיל וניהל עשרות קבוצות וערוצים באפליקציית טלגרם, אשר שימשו פלטפורמה להפצה של תמונות וסרטונים המכילים תוכן מיני מפורש של מאות נשים ונערות ישראליות, חלקן קטינות. זאת, לאחר שהפרשה נחשפה בחדשות 13 בפברואר האחרון.

עוד נכתב באישום כי שיך נהג להפיץ תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני של נשים ונערות ישראליות, ללא הסכמתן. הנאשם פרסם תמונות וסרטונים בהן נחזות צעירות ישראליות, על פי רוב, בצירוף של פרטיהן האישיים והפרופיל האישי שלהן ברשתות החברתיות, וזאת לשם זיהוין, וכדי להוכיח לחברי הקבוצות כי מדובר בנשים ישראליות שאינן עובדות בתעשיית המין. יתרה מזאת, בקבוצות אותן יצר וניהל הנאשם היו יותר מ-100 אלף משתמשים שצרכו את התכנים המופצים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"ינשוף" הקורונה: הבדיקה שתאבחן הידבקות בנגיף – תוך שניות

למרות העלייה בהדבקה: הסגר על אשדוד ולוד פג – ועדיין לא הוארך

נתניהו הציע לעו"ד שמייצג עדי תביעה מרכזיים במשפטו לייצג אותו

תמונות פורנוגרפיות של נשים שהופצו בטלגרם ללא ידיעתן | צילום: חדשות 13

רבות מהנפגעות מתוך 190 המתלוננות סיפרו על נזקים משמעותיים שנגרמו להן כתוצאה מהפרסומים, הכוללים בין היתר חרדות חברתיות, הטרדות מיניות ברשתות החברתיות, עזיבה של מסגרות, צורך בתמיכה נפשית מקצועית, נטילה של כדורים פסיכיאטריים, קושי ביציאה למרחב ציבורי, קושי ביצירה של קשרים זוגיים ובמתן אמון בבני המין השני ואף ניסיונות אובדניים. אחת הנפגעות אף דיווחה על קושי תפקודי משמעותי ביציאה למרחב הציבורי עד כי לאחרונה עברה ניתוח פלסטי לשינוי תווי פניה.

עוד מתואר בכתב האישום כיצד בנה הנאשם והשתמש ב"פאנל שליטה" אשר אפשר לו לשלוט בעשרות הקבוצות שיצר בטלגרם באמצעות בוטים שונים. נוסף על כך, מתואר כיצד הנאשם השתמש בקבוצות וערוצי טלגרם, כדי לפרסם מודעות בדבר שירותי זנות בעבור תשלום. הנאשם אף הציע את שירותי הפרסום שלו לנשים בזנות, אשר סבר כי הן מעוניינות בשירותי פרסום באפליקציית טלגרם.

נוסף על כך, במהלך החקירה התגלה כי הנאשם, בעת עבודתו במחלקת הגבייה בעיריית חיפה, נהג להעתיק במרמה פרטים של כרטיסי חיובי אליהם נחשף בעת עבודתו, הכל ללא רשות או ידיעת מעסיקיו ובעלי הכרטיסים. בגין מעשים אלה יוחסה לנאשם עבירה של מרמה והפרת אמונים ופגיעה בפרטיות.