למרות העלייה בהדבקה: הסגר על אשדוד ולוד פג - ועדיין לא הוארך

צו הסגר שהוטל על הרבעים ג', ז' ו-ח' שבאשדוד, ובשכונות הרכבת, שניר ונווה שלום שבלוד פג. ועדת השרים טרם התכנסה כדי לדון בהארכתו. לאחר הפרסום בחדשות 13, באשדוד עודכנו כי הסגר הוסר

זמן צפייה: 01:24

מגפת הקורונה: על אף העלייה במספר מקרי ההדבקה באשדוד ובלוד, עליהן הוטל סגר חלקי, צו האזור המוגבל על הערים הסתיים הבוקר (חמישי). עם זאת, ועדת השרים עדיין לא התכנסה כדי לדון בהארכתו. לאחר הפרסום בחדשות 13, בעיריית אשדוד עודכנו כי הסגר על הרבעים ג', ז' ו-ח' הוסר, אך ‫עדיין נשקלת האפשרות שלא לפתוח את מוסדות החינוך באזורים אלה. כזכור, נוסף לרבעים באשדוד הוטל סגר גם על שכונות הרכבת, שניר ונווה שלום שבלוד.

בשבוע שעבר הוארך צו האזור המוגבל באשדוד ב-24 שעות עד לקבלת החלטה. זאת, מספר שעות אחרי הפרסום בחדשות 13, לפיו תוקפו של הצו המכריז על אזורים מוגבלים באשדוד פג בשעה 08:00 ולא הוארך - חרף העלייה במספר הנדבקים בעיר. שבוע לפני כן החליטה ועדת השרים להכריז על הגבלות בשלושה אזורים באשדוד (ג', ז' ו-ח'), בעקבות העלייה בתחלואה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אנחנו די מיואשים": מרד בעלי העסקים שמסרבים לקבל את ההנחיות

"ינשוף" הקורונה: הבדיקה שתאבחן הידבקות בנגיף – תוך שניות

המשרד להגנת הסביבה: אלו עשרת המפעלים המזהמים בישראל

משטרה
משטרה | צילום: דוברות המשטרה

משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 1,231 ישראלים שנדבקו בקורונה. מניין החולים הפעילים עלה ל-15,209, מתוכם 118 במצב קשה, בהם 41 מונשמים ו-88 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי הנגיף צמח ל-346. עד כה, יותר מ-18 אלף ישראלים החלימו מהמחלה. כמו כן, אתמול בוצעו 27,542 בדיקות, מתוכן כ-4.5% היו חיוביות לקורונה.

על פי נתוני המשרד, מספר החולים המאומתים הגבוה ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 6,115, לאחר מכן בני ברק עם 4,190 ואז תל אביב שבה אובחנו 2,065 חולים פעילים. מעבר לכך, למרות הסגר החלקי שחל באשדוד העלייה בתחלואה בעיר נמשכת, וכעת מניין הנדבקים עומד על 1,181. על כן, אשדוד נמצאת במקום הרביעי בארץ מבחינת מניין החולים הפעילים. בלוד אובחנו חולים בנגיף 317 תושבים.