ארבעה נעצרו בחשד שהונו קשישה וסחטו ממנה 100 אלף שקלים

על פי החשד, האישה המבוגרת נהגה להעביר לחשודה המרכזית, בשנות ה-30 לחייה, חבילות מזומנים. המשטרה איתרה בדירתה את הסכום הגבוה כשהוא בתוך כספת. מעצרם של הארבעה הוארך עד יום שני

קשישה, אילוסטרציה
קשישה, אילוסטרציה | צילום: החדשות 13

הותר לפרסום: שלושה בני אדם בשנות ה-30 לחייהם מדרום הארץ נעצרו ביום חמישי בחשד שסחטו כסף מאישה קשישה באמצעות מניפולציות ואיומי שקר – כך נמסר מדוברות המשטרה. זאת בנוסף לחשודה בשנות ה-30 לחייה שנעצרה בתחילת השבוע. בית המשפט האריך את מעצרם של הארבעה עד יום שני.

המשטרה חושדת כי במשך שנים, הוציאו הארבעה כספים רבים מהקשישה וכי ביצעו את זממם באמצעות תוכנית סדורה ובשיתוף פעולה. בדירתה של החשודה המרכזית בפרשה איתרה המשטרה סכום של כ-100 אלף שקלים במזומן בתוך כספת. על פי החשד, במשך תקופה ארוכה נהגה הקשישה לפגוש את החשודה ולהעביר לידה חבילות מזומנים, בעוד ששאר החשודים סיפרו לקשישה כי הסכומים מיועדים לכיסוי חובותיה של החשודה המרכזית.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשד: הונתה קשיש עיוור, סיממה אותו ויצאה לשופינג על חשבונו

"שיסף גרונה בסכין באורך 29 ס"מ": גבר הואשם ברצח שכנתו הקשישה

בעקבות תחקיר "ברקוד": עוכב לחקירה זוג בחשד להונאת קשישים

שטרות
שטרות | צילום: צילום מסך

ביום חמישי, כאמור, נעצרו שלושת החשודים הנוספים בחשד לסחיטה באיומים, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

ביום רביעי פורסם כי תושבת פתח תקווה בת 50 חשודה שיצרה קשר אישי עם קשיש עיוור בן 83 והוציאה ממנו לאורך זמן עשרות אלפי שקלים במרמה. באחד המקרים, החשודה החדירה למשקה שלו חומרי הרדמה, גנבה את כרטיס האשראי של הקשיש ויצאה למסע קניות על חשבונו. תיק החקירה הועבר להמשך טיפול הפרקליטות.

כמו כן, באותו היום הוגש כתב אישום נגד וויליאם ריצ'ארד ניסן, בן 42 מחולון, בגין רצח שכנתו דינה אשכנזי בת ה-81 בדירתה. מכתב האישום עלה כי ניסן הצטייד בסכין שאורכה 29 ס"מ וביצע את הרצח באמצעות דקירות רבות, בחזה, בצווארה ובבטנה של אשכנזי תוך שהוא משסף את צווארה ופניה - ולבסוף הותיר אותה מתבוססת בדמה. המשטרה טענה כי ניסן ביצע את המעשים בכוונה תחילה וכי הוא מסוכן לציבור.

קשיש
קשיש, אילוסטרציה | צילום: GettyImages/אימג'בנק