בעקבות תחקיר "ברקוד": עוכב לחקירה זוג בחשד להונאת קשישים

המשטרה פשטה על משרדי חברת הטלמרקטינג בראשל"צ. כמה מהעובדים נחקרו בחשד כי הבטיחו מתנות בתמורה לתשלום סמלי של דמי המשלוח, ולאחר מכן חייבו במרמה אלפי שקלים בכרטיסי האשראי

זמן צפייה: 03:55

בעקבות תחקיר "ברקוד": המשטרה פשטה אתמול (שני) על משרדי חברת טלמרקטינג בראשון לציון ועיכבה לחקירה את בעלי החברה - אישה בת 37 ובן זוגה, בן 46, בחשד להונאת כרטיסי אשראי בגובה אלפי שקלים. מלבד הבעלים, עוכבו לחקירה גם כמה מעובדי החברה. החשודים עוכבו לחקירה בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאה בכרטיס חיוב, השמטת הכנסות וכן עבירות על פי חוק הגנת הצרכן.

החקירה נפתחה בעקבות תחקיר מקיף של "ברקוד" ששודר לפני כשנה וחצי, ממנו עולה כי חברת השיווק הטלפוני החליפה שמות באופן תדיר - לעיתים נקראה "דיל המאה", ולעיתים "דיל המיליון", אך השיטה לא השתנתה. החברה הבטיחה מוצרים זולים או מתנות תמורת דמי משלוח בלבד, ולאחר שקיבלה את פרטי כרטיס האשראי גבתה מהלקוחות סכומים של אלפי ולפעמים אף עשרות אלפי שקלים. עיקר הלקוחות של החברה היו קשישים או בעלי מוגבלויות שהתקשו להבחין ברמאות.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190603-1839' autoplay='0' credit='' desc='תחקיר ברקוד בינואר 2018 על חברת המרקטינג בראשון לציון' kid='1_3cobgo61' duration='608'']

עוד בחדשות 13:

"לא הושיטו עזרה": אישום נגד המעורבים בפגע וברח בירושלים

מיטות אשפוז וסבסוד צהרונים: הרפורמות שיידחו בגלל פיזור הכנסת

העליון: המדינה תשלם 10 מיליון דולר למוצאי גופת מג'די חלבי

אשראי
אשראי | צילום: פוטוליה (אילוסטרציה)

לאה, שם בדוי, מאזור השרון, נעקצה על ידי החברה. "כבר התכוונתי ללכת למשטרה מרוב הטרדות. הם לא היו מפסיקים להתקשר אליי". סיפרה לחדשות עשר. שמעון גולדשטיין, נעקץ גם הוא. "זה כמו אונס. נכנסים לך לחשבון הבנק, לוקחים לך כספים. אתה מתרעם ושום דבר לא עוזר".

"האישה הזאת פשוט עשתה יום-יום, שעה-שעה מעשה שלא ייעשה", סיפרה ליאת אלקיים אשר, שעבדה בחברה אך לבסוף התלוננה נגד בעליה במשטרה. "היא קמה בבוקר והחליטה את מי ובכמה לחייב. היא הייתה עושה 'אן-דן-דינו'".

"יקח לי עוד הרבה זמן לנקות מעצמי את הגועל נפש בעבודה הזאת", אמרה לחדשות 13 אחת העובדות. "הרגע ששבר אותי היה לקוח שסיפר לי שהוא חויב ב-8,000 שקלים והוא חייב את הכסף לתרופות. כשהבנתי את זה - החלטתי שאני לא רוצה להיות שם יותר".