חשד: הונתה קשיש עיוור, סיממה אותו ויצאה לשופינג על חשבונו

האישה, בת 50, חשודה שהוציאה במרמה עשרות אלפי שקלים מבן ה-83. באחת הפעמים, על פי החשד, היא הכניסה לכוס הקפה שלו חומר הרדמה, גנבה את כרטיס האשראי שלו והותירה אותו מחוסר הכרה במקלחת

 קשיש
קשיש, אילוסטרציה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

תושבת פתח תקווה בת 50 חשודה שיצרה קשר אישי עם קשיש עיוור בן 83, ניצלה את תמימותו, הוציאה ממנו לאורך זמן במרמה עשרות אלפי שקלים, ואף באחד המקרים החדירה למשקה שלו חומרי הרדמה, גנבה את כרטיס האשראי שלו ויצאה למסע קניות. כך עולה מחקירת משטרת ישראל שהסתיימה היום (רביעי).

על פי החשד, האישה, שקשרה קשר אישי עם הקשיש העיוור, הגיעה באחת הפעמים כאמור לביתו של הקשיש יחד עם ביתה והכניסה לכוס הקפה שלו חומר הרדמה. הוא איבד את הכרתו במקלחת זמן קצר לאחר מכן. בזמן שהיה חסר הכרה, היא הותירה אותו שם, גנבה את כרטיס האשראי שלו ויצאה לשופינג שהסתכם בקניות של 7,400 שקלים. בנו מצא אותו והזעיק אמבולנס, שפינה אותו לטיפול רפואי בבית החולים לניאדו, שם הוא אושפז במשך עשרה ימים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בעקבות תחקיר "ברקוד": עוכב לחקירה זוג בחשד להונאת קשישים

שנתיים לאחר תיעוד חדשות 13: 3 מטפלות הואשמו בהתעללות בקשישה

שריפה פרצה בקניון איילון ברמת גן; המבקרים פונו • תיעוד

שטרות
שטרות | צילום: צילום מסך

מהחקירה עלה כי על מנת לרמות את הקשיש, האישה טענה בפניו כי היא זכאית ל-12 מיליון שקלים, כספי ירושה. על מנת ליצור את מצג השווא, היא הציגה בפניו תצהיר מזויף, בו התחייבה לשלם לו שני מיליון שקלים לאחר ש"כספי הירושה שלה ישוחררו". היא הוציאה מהקשיש יותר מ-28 אלף שקלים במזומן, בטענה שהכסף נדרש לשחרור כספיה.

עוד עולה מתוך החקירה כי האישה ביקשה מהקשיש שישמש לה אפוטרופוס, משום שהיא "סומכת עליו שישמור לה על 12 מיליון השקלים", וכן שנהגה להגיע לביתו בנתניה ולהוציא ממנו לאורך תקופה סכומי כסף שהצטברו לכ-40 אלף שקלים במזומן.

החשודה נחקרה בחשד לשורה של עבירות, לרבות שימוש במסמך מזוייף, התחזות כאחר, קבלת דבר במרמה, רשלנות, גניבת כרטיס חיוב והונאה בכרטיס חיוב. תיק החקירה הועבר להמשך טיפול הפרקליטות.