"שיסף גרונה בסכין באורך 29 ס"מ": גבר הואשם ברצח שכנתו הקשישה

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד וויליאם ריצ'ארד ניסן מחולון בגין דקירת שכנתו דינה אשכנזי בת ה-81 בדירתה בחודש שעבר. בביתו נמצאו הקלטות וכתבי יד שלו המעידים על כוונה לרצח

אישה בת 81 נמצאה מתה בדירה בחולון
אישה בת 81 נמצאה מתה בדירה בחולון | צילום: דוברות מד"א

כתב אישום הוגש הבוקר (רביעי) נגד נגד וויליאם ריצ'ארד ניסן, בן 42 מחולון, בגין רצח שכנתו דינה אשכנזי בת ה-81, בדירתה בחודש שעבר. מכתב האישום עולה כי ניסן הצטייד בסכין שאורכה 29 ס"מ וביצע את הרצח באמצעות דקירות רבות, בחזה, בצווארה ובבטנה של אשכנזי תוך שהוא משסף את צווארה ופניה - ולבסוף הותיר אותה מתבוססת בדמה. לטענת המשטרה, ניסן ביצע את המעשים בכוונה תחילה והוא מסוכן לציבור ולכן ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

לפי כתב האישום, ב-17 במאי יצאה אשכנזי מהבניין כשהיא אוחזת בעגלת קניות. לאחר מכן, יצא ניסן מהבניין והלך לכיוון אליו הלכה אשכנזי ובהמשך שב לדירתו. בהמשך, יצא הנאשם מדירתו, לקח כיסא ועליו צלחת אוכל והניח אותם בסמוך לדירתה. לאחר מכן, נכנסה המנוחה לבניין עם עגלת הקניות - ואז חזר הנאשם לדירתו והצטייד בסכין לטובת ביצוע המעשה.

עוד עולה כי מיד לאחר ביצוע הרצח, עלה ניסן לדירתו כשידו הימנית מגואלת בדם, רחץ את גופו והחליף את חולצתו ואת נעליו שהוכתמו בדם. בהמשך, נצפה הנאשם עולה לדירתו ויוצא ממנה כשהוא מצויד בשקית - ויורד לעבר הכניסה לבניין. בסמוך לכך, נראה כשהוא מרים את עגלת הקניות של אשכנזי, אוחז בשקית והולך לכיוון דירתה, ולבסוף עולה לדירתו כשידו מגואלת בדם והוא אוחז בשקית.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

חשד לרצח בחולון: גופת אישה עם סימני אלימות אותרה בדירה

חשד לרצח בעכו: בן 40 נורה למוות במסגרת סכסוך בין כנופיות

חשד לרצח בדלית אל-כרמל: בן 18 נדקר למוות

אמבולנס
אמבולנס | צילום: מצב בטחוני גלובלי

כמו כן, נמצאו פתקים שנכתבו בכתב יד אותרו בדירתו של ניסן וכן בפח האשפה בבניין ובהם נרשמו בין היתר, אמירות שונות ביחס לתכנון מעשה רצח דוגמת "קודם תרצח את יהודה", בעלה של אשכנזי, וכן "תתחיל לרצוח אנשים, תתחיל עם דינה".

בנוסף, התברר כי במספר מקרים בשנת 2017, הזעיקו דיירי הבניין את המשטרה בשל הטרדות והפרעות מצד ניסן. כמו כן, בשלוש הזדמנויות שונות הזעיקה המנוחה את המשטרה לבניין בשל הטרדות והפרעות מצידו, ובין היתר התלוננה שהוא נוקש באופן ממושך על דלת דירתה ועל חילופי דברים ביניהם הנוגעים לתוכנית התמ"א של הבניין.

כזכור, בחודש שעבר נמצאה אשכנזי בדירתה בחולון כשהיא ללא רוח חיים ועל גופה סימני אלימות. צוות מד"א שהגיע לבית קבע את מותה במקום והמשטרה עצרה את שכנה בחשד שביצע את המעשה. היום כאמור הוגש נגדו כתב האישום.